Alla inlägg den 1 juni 2008

Av Mia - 1 juni 2008 23:29

...och inga Treo med mig, för ovanlighetens skull. Bådar inte gott, somnar jag med huvudvärk vaknar jag med HUVUDVÄRK, ofelbart. Hoppas mina väninnor har några tabletter att bjuda på imorgon, då jag ska på symöte.


För att försöka få bort bilden av den stackars lilla hunden från hjärnan och kanske somna med ett litet leende där istället, ska jag titta på min nya favorit en liten stund igen!


"Vafför ä ho naken tanten?"

Hahahah!


Av Mia - 1 juni 2008 23:25

...så fruktansvärt upprörd och jävligt förbannad på det här. Efter alla år av information, tidningsartiklar och varningar, hur kan man vara så jävla korkad så man låser in sin hund i en bil när det är +25 grader ute i skuggan?
Jag fattar inte vad sådana människor har innanför pannbenet.

Visserligen tror jag inte att de gjorde det för att plåga och döda hunden, men hur kan man ha MISSAT vad som hänt tidigare, vad tänker de med?



Hur otänksam är man inte, eller hur blind är man inte för vad som kan hända?
Åh, jag mår så dåligt av det! Stackars, stackars lilla hund, vilka helvetes kval led inte den innan den tillslut fick somna in....

Av Mia - 1 juni 2008 23:23

...har jag fått hela helgen då jag varit uppe hos min bror, både i form av pälsgos, tåbitning, skrattattacker och charmoffensiver! De är verkligen i en fantastiskt rolig och jobbig ålder nu de små liven!

Tre veckor kvar ungefär, sedan ska fem små raringar flytta till nya familjer. Jag tycker det är sorgligt och lite jobbigt, tänk om de hamnar hos någon som inte är snäll mot dem? Jag som avgudar dem!

Jag bjuder i alla fall på två bilder, och man ser verkligen hur de har växt sedan de föddes. Det går fort!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Some new photos of the puppies. They are growing so fast, and it is only three weeks left until they are going home with their new families. It is sad, and it makes me a bit worried, what if they end up with persons who are mean to them?

During the weekend I have spent a lot of time at my brothers place and I have had such a funny time with the puppies! They are charming, funny and real troublemakers! :-) But I love them!


Av Mia - 1 juni 2008 21:34

...läser jag en blogg som heter Vita Ranunkler, och där hittade jag en favoritutmaning i repris. Så den kör jag idag, i brist på blogginspiration!


* Ta den bok som du har närmast dig
* Öppna den på sidan 123
* Hitta den femte meningen
* Skriv ner de efterföljande tre meningarna
* Skicka utmaningen vidare till fem bloggare


"Männen skrek och svor runt honom, mynt bytte ägare och själv fick han en stor skål med varm, ljuvligt doftande mat."


Ur den bok som jag för tillfället läser: Vindarnas ö av Elisabeth Nemert


Men, jag skickar utmaningen till den som vill fånga den i "sajberrymden" 

Av Mia - 1 juni 2008 13:47

...brukar väl vara sådär roliga, ofta ganska tråkiga och irriterande, men den här....

Den är ju jädra rolig, jag garvar varje gång jag ser den! Ett snille till reklam-makare för en gångs skull, eller bara en lyckoträff??


"Va fasiken ärehär?"

......

"Du förstår att ho ble sjuker..."


HAHAHA!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~* 

One of the funniest commercials I ever have seen. Perhaps it isn't that funny unless you can't Swedish and hear the dialect, but I laugh every time I see it! 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards