Alla inlägg under maj 2008

Av Mia - 12 maj 2008 14:09

...för dagen:

Koka soppa

Baka bröd

Diska

Städa badrum

Städa sovrum

Städa vardagsrum

Fixa med blommorna

Rensa och organisera garderoben

Dammsuga hela lägenheten

Ta fram sommarkläder

Plocka bort glömda påskdekorationer

Hänga upp ljusslinga på balkongen

Plocka undan vinterkläder

Tvätta kuddar

Damma

Tvätta fönster

Vika och lägga in tvätt

Skura köksgolvet


Det går väl sådär måste jag säga.... Men jag arbetar på det! *L* Fast satan vad tråkigt det är att greja med sånt här, just nu vill jag bara sätta mig och pyssla....

Av Mia - 12 maj 2008 10:11

...ramlade det in här idag, från något ställe jag aldrig har hört talas om, men när jag googlat lite, så inser jag att det kanske, kanske kan vara min älskade dator som kommer hem till mamma! *L*

Hurra!! Blir till att skicka sambon att hämta det när han åker till jobbet!

Av Mia - 11 maj 2008 21:59

...sliten och trött känner jag mig. Egentligen har jag MASSOR att göra här hemma, vårt hem ser ut som ett mindre slagfält, men det verkar som om ingen av oss har lust eller ork att ta tag i det idag.

Jag är ledig imorgon, men jag har verkligen inte någon lust att fixa och dona här själv.

Det känns som om det är rörigt, stökigt, kaotiskt och skitigt... De senaste veckorna har vi knappt varit hemma, och då blir det lätt så här. Listan på våra "måsten" är precis hur lång som helst.

Jag ska ha symöte här på torsdag, så då är jag väl mer eller mindre tvingad att göra de viktigaste grejerna.

Det fantastiska fina och varma vädret ska ju försvinna härifrån i veckan och det är ju himla trist, men det gör ju att det blir lite lättare att få saker och ting gjorda hemma, inomhus.

Det lockar inte riktigt lika mycket att åka till min släkt på landet, eller sitta på balkongen när det är 16 grader och mulet ute.

Av Mia - 11 maj 2008 17:40

...har jag på min balkong också, fast i form av rosen Solliden förstås.

Den ser inte så mycket ut för världen än, men snart så... Kanske i alla fall.


Just nu är den planterad i en spann, men jag ska skaffa en större kruka till den snart, den behövde dock ner i jorden ganska fort.

Kanske kan den bli så här fin sen! I alla fall bör blommorna bli så här, om de väl kommer fram!

(Bilden är lånad från Hotell Turistgården - Rosornas hotell)

Av Mia - 11 maj 2008 17:20

...har jag satt på balkongen i år. Fem stora plastkrukor med tre potatisar i varje. Det ska bli intressant att se hur detta kommer att gå. Kanske det kan bli till några få middagar i alla fall.

I samma kruka har jag satt två lökar, och det ska bli himla kul om de tar sig och växer, för egen lök är bland det godaste som finns. Den köpta går inte att jämföra på samma dag som den som fått växa i sitt eget land.


Tomaterna jag köpt är några nya sorter och jag hoppas de ska klara sig bra hos oss. Egentligen ska de växa i växthus, men vår balkong är så varm så jag hoppas det ska funka ändå. Förra året fick vi ju lite grand, men den sommaren var ju inte bra för någonting, med allt regn som kom och inte någon sol!

Floridity, är en söt och aromatisk sort står det, och det låter ju bra.

Tigrella ska inte bara vara söt och smakrik, den är ju så vacker också! Jag ska försöka spara lite frö av dessa sorter tills nästa år, så kanske jag kan ge några till moster att dra upp, och sen kan jag få tillbaka en planta av henne kanske! *L* Hon odlar och grejar så jag kan nog fjäska lite för henne. Trädgården är hennes liv under nio månader om året! Fast det är klart, nu har ju barnbarnet lilla Ella kommit så hon tar nog upp lite av min mosters tid och tankar.


Jag hjälpte min bror att sätta potatis och lök i helgen också och det vara satansvarmt att gå runt där på åkern, även om det bara tog 45 minuter.
Men jag tycker om att greja med sånt här, det är roligt att peta ner grejer och sedan se vad som lyckas komma upp. Och då får man chans att vara ute i solen också, för ligga på gräsmattan och sola är INTE min grej!

Av Mia - 11 maj 2008 17:18

...växer och växer, tyvärr glömde jag kameran när jag var där uppe under helgen. Nu börjar de bli söta, nosen börjar ta form, pälsen blir längre och de har öppnat ögonen. Det dröjer inte så lång tid innan de dessutom blir riktigt duktiga på att röra sig. Nu stapplar de fram, så fort de kan, och tappar balansen rätt som det är, men för varje dag så blir de allt stabilare!

Mini växer, inte så fort som sina syskon som är nästan tre-dubbelt så stora, men han växer! Pigg och kavat är han det lilla livet, och kniper allas hjärtan så liten som han är...


Av Mia - 11 maj 2008 17:02

...har det varit senaste veckan. Jag har jobbat/varit på jobbet 96 timmar av 192 under 8 dagar förra veckan... Huvva vad det lät mycket!

I fredags slängde jag och väninnan C iväg oss till IKEA för lite shopping. Kanske inte den bästa dagen med tanke på vädret, jag höll på att förgås emellanåt av värmen, men det blev en HEL DEL shoppat ändå.
Förstår inte riktigt hur de gör på IKEA men de lyckas smuggla ner massa saker i min kundvagn som jag inte alls hade tänkt köpa och vips blev det mycket dyrare än jag hade tänkt!


Jag köpte äntligen en hatthylla till oss, så nu kanske, kanske kan vi få lite ordning i hallen också. För visst måste oordningen i lägenheten bero på att vi ingen hatthylla haft??

En ny liten söt lampa köpte jag, som jag egentligen inte vet var jag ska ställa men jag blev så kär i den, att jag inte kunde överge den där!

Den fanns i klart glas med rosa mönster på som nästan var ännu sötare, men jag tänkte att den här passar bra i mitt kök när det är turkost tema! *L*

 

Badrumsmatta och handdukar i en härlig plommon/purpurfärgad nyans hoppade ner i min vagn och annat sånt där lite smått och gott; ljus, servetter, värmeljus, plastburkar och bra och ha saker!

Nu blir det havregrynsgröt och pasta resten av månaden.....

Av Mia - 1 maj 2008 13:03

... är i gång, även på vår balkong!

Lite penseér i lådan, några kryddor i korgen (och min nya lykta som jag köpte i Göksäter när jag var där, förstås tillsammans med lite tyger...)

Inne har jag försått lite frön som jag fick av mamma när hon varit i Polen, och några som jag själv har köpt.  Framöver blir det luktärter och sånt som jag ska så direkt i kruka.

Pelargoner och Fuchsior förstås...om min övervintring har fungerat nu förstås...

Och jag som inte skulle ha så mycket på balkongen i år, och framför allt inte så mycket alls. Det gick ju bra, som vanligt! :-)



Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards