Alla inlägg under maj 2008

Av Mia - 17 maj 2008 19:28

...är STOR idag!
Antagligen bara för att jag inte kan göra något utav det....

Kanske, kanske håller det i sig tills imorgon.

Jag har faktist beställning TVÅ kort! 

Kul att man blir uppskattad för sina kort, tillräckligt mycket för att folk vill ha dem! 

Av Mia - 17 maj 2008 19:22

..hundras måste var hur svårt som helst när man väl har bestämt sig för att köpahund.

Jag har med jämna mellanrum gjort ett test på Aftonbladet, vilket visar vilken hundras som passar mig bäst, och VARJE gång får jag Leonberger! Trots att ajg inte minns vilka svar jag tidigare gett utan svarar precis som det passar mig då. Det är ju inte hunden jag trodde skulle passa mig precis!
Men, säger testet så, så är det väl så! Det är väl vetenskapligt eller?? *L*


Men, men, nu ska vi inte ha någon hund, åtminstone inte än.... Kejsarinnan tillåter nog inte det, hon tillåter troligen inte någon annan i vårt liv mer än henne själv! Inte ens en endaste liten undulat, men jag bearbetar henne (och husse) 

Av Mia - 17 maj 2008 17:52

...är klart nu!
Min brukare är så glad, så glad, han gillar bullar skarpt!

De brukar ta slut fort dock...


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

This is some of the things we have been doing today, at work! 

Av Mia - 17 maj 2008 14:32

...så dök Peter Stormare upp i filmen! Hade jag ingen aning om!

 

Av Mia - 17 maj 2008 14:26

...går idag till


Vid 27 är tycker Libby att det är mycket som talar för en rik make. Så när hon träffar Nick - härliga, roliga, snygga Nick, som är totalpank, bor i en sjaskig liten etta och tycker att en kul kväll ute består av puben, polarna och öl - bestämmer hon sig för att han bara är ett äventyr.Finansgeniet Ed däremot, kan vara svaret på hennes böner. Hans hus vid Regent's Park gör hans hemska mustasch fullt uthärdlig, och hon kan säkert ha överseende med hans irriterande små ovanor, och hur som helst är han galen i henne. Men vet Libby verkligen vad hon vill ha?

Till slut måste hon välja.


Samt:

Föreställ dig att du är en kvinna som har ett perfekt och välordnat liv. Du har ett vackert hus, två härliga döttrar och framför allt en underbar man, som du känner bättre än någon annan. Tänk dig sedan att allt det där - all din trygghet - försvinner i ett enda slag när din make omkommer. För Linda Hanson blir detta mardrömscenario verklighet när stadens sheriff knackar på hennes dörr och meddelar att hennes make dött i en tragisk bilolycka. Fullständigt förkrossad gråter sig Linda till sömns bara för att väckas morgonen därpå av sin mans trallande från duschen. Till en början tror Linda att allt varit en ond dröm, men redan nästa dag vaknar hon åter upp som änka. Nu trasas Lindas verklighet sönder i ett virrvarr av dagar utan kronologisk följd och plötsligt inser hon att hennes "föraning" om mannens förestående olycka faktiskt kan rädda hans liv. Men vad händer om hon medvetet griper in och förändrar sitt och familjens öde?


Första är en helt ok chic-lit, precis det som den utger sig för att vara. Lätt, enkel men kul att läsa. Passar mig precis just för tillfället!

Den andra är... Tja, kanske bra, har inte kommit så långt i den än, men jag har lite bekymmer med tidsresor hit och dit i film. Inte för att jag tycker det är trist eller dåligt, jag har bara lite svårt att hänga med.

Vi får väl se hur den utvecklar sig.

Min brukare verkar tycka den är intressant iaf! Han sitter tyst och nöjd! *L*


 *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~* 

This is what we do at work today, watching the movie Premonition.

On the site IMDB they write this about the film:

The middle-class couple Linda Hanson and Jim Hanson lives a wasted and routine relationship with their two daughters in their comfortable house in the suburbs. On a Thursday morning, the local sheriff visits Linda and tells her that her husband died in a car accident on the previous day. On the next morning, when Linda awakes, she finds Jim safe and sound at home. When she awakes on the next morning, she realizes that her days are out of order, but her family and friends believe she is insane.


I am not sure yet what I think about it, I usually have difficulties to understand movies that go from nowadays, to the future and back again... Not that I think they are bad, I just don't really understand them...

 

And I am also reading Jane Greens  Mr Maybe, an easy read chic-lit, that suits me perfect at the moment!

Av Mia - 17 maj 2008 14:11

... inte vad det är med mig riktigt idag!

Vad jag än ser på, på tv idag, så grinar jag! Skumt! Det har varit film, nyheter, Barnmorskorna, CBS 60 minutes... vad som helst! Dock inte reklamen än! *L*

Det är väl bara en sådan där dag idag, då allt barar kryper in under skinnet på mig...

Jag har sådana där dagar ibland, och det kan nästan vara lite skönt, att få fälla några tårar utan att jag egentligen mår dåligt, fälla några tårar över saker som berör.

Fast, jag är ju på jobbet så jag kan inte direkt sitta och lipa hela dagen!:-)


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

I don't really understand what it is with me today!

Whatever I see on TV I start to cry! A movie, news whetever! Strange!

I guess it is just one of those days when things move me more than ususal. But it feels good really to shed a tear or two, without really being sad, just because of things that touches me!

But... I am at work, and I can hardly sit and cry all the time here! :-)

Av Mia - 16 maj 2008 22:31

... själve f..n att jag måste jobba imorgon när nu söte sambon är ledig... Det är inte alltid så kul att ha det på det här viset.

Jag känner en saknad över mina syskonbarn också, de var hos bror idag och visst hade jag väl kunnat stanna där (oavsett vad deras mor tycker, och hon tycker mycket fast hon inte lever ihop med min bror)... syskonbarnen tyckte också att jag kunde gjort det, men jag måste nog vårda min relation till min sambo också. Jag har saknat honom mycket nu när vi har jobbat så mycket olika!

Vi behöver ha tid ensamma tillsammans, även om en tittar på hockey och en bloggar:-))

Vad kommer det sig att det är JAG som känner att vi behöver vårda (inte laga, bara vårda) vår relation, min sambo och jag, varför känner inte han det, utan verkar helt tillfreds med den??


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~* 

It is a pity that I have to work this weekend when T finally is free from work! I have missed him so much, now when we have worked so much both of us lately.

I also miss my niece and nephew who I haven't had time to see much lately. I've been there today, for a couple of hours and they wanted me to stay longer. I could have, but I also feel like need to take care of my relation with T. We really need sometime together, alone, even if one is watching hockey and one is doing her blog :-)

How come, that I am the one feeling we need to take care of our relation (not heal, but take care of) and not him?? He seems so satisfied with what it is!! 

Av Mia - 16 maj 2008 20:48

..Gyllenhammar är med på Sing a long idag, för andra gången och han är ju bara för söt!

Sångare i Mustasch och stenhård *L* men så söt och rar i alla roliga program han är med i, som Sing a long och Så ska det låta!

Låtar som "Ska vi plocka körsbär i min trädgård" och "Min kära lilla ponny" gör han så bra, så bra! *L* Jag är nästan lite kär!!!

Men som Lemmy i Motörhead är han bäst (näst efter som sig själv då...)

Så härsåg det ut sist gång när han var med!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards