Alla inlägg den 16 maj 2008

Av Mia - 16 maj 2008 22:31

... själve f..n att jag måste jobba imorgon när nu söte sambon är ledig... Det är inte alltid så kul att ha det på det här viset.

Jag känner en saknad över mina syskonbarn också, de var hos bror idag och visst hade jag väl kunnat stanna där (oavsett vad deras mor tycker, och hon tycker mycket fast hon inte lever ihop med min bror)... syskonbarnen tyckte också att jag kunde gjort det, men jag måste nog vårda min relation till min sambo också. Jag har saknat honom mycket nu när vi har jobbat så mycket olika!

Vi behöver ha tid ensamma tillsammans, även om en tittar på hockey och en bloggar:-))

Vad kommer det sig att det är JAG som känner att vi behöver vårda (inte laga, bara vårda) vår relation, min sambo och jag, varför känner inte han det, utan verkar helt tillfreds med den??


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~* 

It is a pity that I have to work this weekend when T finally is free from work! I have missed him so much, now when we have worked so much both of us lately.

I also miss my niece and nephew who I haven't had time to see much lately. I've been there today, for a couple of hours and they wanted me to stay longer. I could have, but I also feel like need to take care of my relation with T. We really need sometime together, alone, even if one is watching hockey and one is doing her blog :-)

How come, that I am the one feeling we need to take care of our relation (not heal, but take care of) and not him?? He seems so satisfied with what it is!! 

Av Mia - 16 maj 2008 20:48

..Gyllenhammar är med på Sing a long idag, för andra gången och han är ju bara för söt!

Sångare i Mustasch och stenhård *L* men så söt och rar i alla roliga program han är med i, som Sing a long och Så ska det låta!

Låtar som "Ska vi plocka körsbär i min trädgård" och "Min kära lilla ponny" gör han så bra, så bra! *L* Jag är nästan lite kär!!!

Men som Lemmy i Motörhead är han bäst (näst efter som sig själv då...)

Så härsåg det ut sist gång när han var med!

Av Mia - 16 maj 2008 19:43

..köpte jag förstås idag, när jag var och hälsade på min väninna! Svart, ganska enkelt som jag efterlyste! Jättenöjd är jag, och jag rekommenderar ett besök i hennes shop! Hon lyckades förstås lura på mig ett annat också, det blir liksom lätt så....


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*  

I bought myself a new necklace today, when I visited my friend. She makes beautiful necklaces and has her own webshop!  

I really loved it, and it was exactly what I wanted and needed!


 

Av Mia - 16 maj 2008 19:20

...gånger flera har jag fotat idag. Många foton blev det ju, men jag lägger bara upp några stycken. Mini blev inte fotad så mycket, för han sov mest idag.

Så små de är, det söta stackars liven, så ska de busa och bråka! Knappt kan de gå, de stapplar runt och ramlar med jämna mellanrum, men bita varandra i örat, buffas och brottas, det är inga problem!
Herregud, jag är så kär i dem, hur ska det gå när de ska säljas? Mitt hjärta blöder redan och brorsdottern och jag gråter när vi tänker på att Mini inte får vara kvar. Maxi är en riktig surpelle, han morrar och skäller när man närmar sig, så liten han är. Det får man ju försöka ändra på, några griniga hundar vill man inte ha!

Jag kan inte låta bli att bjuda er på bilder av charmtrollen!!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

I have been up to my brothers place today, and God, I am really in love with this little puppies! They are adorable! As small as they are, they have to play and fight all the time! They can hardly stand on their feet or walk, but they can play! Mini is growing, but my neice and I are crying when we think of the fact that he is not going to stay with my brother! We love him and care for him so much! Maxi is a whining one! He barks at us as soon as we approach. I think he has to be used a lot to humans, since noone wants a grumpy dog! But he is very funny, really!
I must show some photos of them!!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards