Alla inlägg under mars 2008

Av Mia - 12 mars 2008 11:22

...har en omröstning om vem folk kommer att rösta på i melodifestivalen på lördag.


Till min förtvivlan ser det ut så här just nu:


Sanna Nielsen 23%

Charlotte Perrelli 20%

BWO 10%

Sibel 10%

Christer Sjögren 10%

Rongedal 9%

Amy Diamond 8%

Nordman 5%

Linda Bengtzing 4%

Frida feat. Headline1%


Jag hoppas ju att det här resultatet endast beror på att de som faktiskt kommer att rösta på lördag, inte röstar på Sveriges radios sida.Jag menar, hur kan Christer Sjögren och Siblen ha lika många procent som BWO, och Rongedal alldeles hack i häl....

Och Sanna... jag tycker hon är så tråkig, så tråkig som artist.....Det är då jäkligt synd att inte alla tycker som jag! :-)) Fast jag måste nog erkänna att sedan jag hört låtarna igen, så tycker jag Amys låt är betydligt bättre än jag tyckte första gången jag hörde den.


Moster och väninnan C kommer hit på lördag för melodifestivalparty, och de får INTE rösta från min telefon. Aldrig i livet för de kommer bara rösta på de falsettsjungande bröderna... det går inte från min telefon, de får använda sina egna mobiler, that's it!














Av Mia - 11 mars 2008 23:09

...jag gå och joina min sambo i sängen. Han har legat där sedan halvtio eftersom han ska upp klockan halv fem imorgon.

*funderar*

Om jag lägger mig nu, kanske han inte har hunnit somna, lägger jag mig senare lär han vakna när jag kryper ner i vår knarrande och knakande säng. Men jag känner mig inte trött...

En kvart till, sen tar jag min bok och lägger mitt lilla huvud på den mjuka kudden!


Förresten såg jag att filmen Röd Drake går på tv just nu! Kanske jag ska se den igen... En av mina favvo-skådisar Edvard Norton är ju med...

*funderar igen* 

Av Mia - 11 mars 2008 22:37

..hinna sy mig en påskduk också som passar till det rosa temat..

Frågan är om jag hinner det imorgon, det känns tveksamt. But I will try! Kanske :-) 

Av Mia - 11 mars 2008 22:36

..har jag i mitt kök! Jag tänkte väl försöka göra lite påskfint imorgon, städa undan och pynta. Dessutom måste jag göra iordning min vårkruka att ha på balkongen!

Men jag grejade lite i köket och nu blir det rosa påsk där i år! *L*

Dock behöver jag köpa nya gardiner... Fortfarande hänger det röda julgardiner i köket... inte så snyggt till rosa påsk....




 

Av Mia - 11 mars 2008 21:19

Jag ligger lite efter, så jag kör två bokfemmor på raken... eller iaf ganska på raken! :-)

Nämn din topp 5 av böcker som innehåller ditt favoritämne/tema:

(Topp 5 kanske det inte blir men det är onekligen fem böcker som har fått mig att sträckläsa!)


"En seriemördare härjar...."

Börjar beskrivningen av boken på det viset eller nästintill, så är jag fast. Den boken måste jag ju bara läsa! Några av dem är....


~Röd Drake av Thomas Harris

~I samlarens spår av Jeffery Deaver

~Sjöjungfrun sjöng sin sång av Val McDermid

(alla tre lästa INNAN de blev film/tv)


~En sista bön av Richard Montanari

~Monster i mänsklig skepnad- en bok om seriemördare. (En "dokumentär" bok om många av de kända seriemördarna)


  

 

 

Av Mia - 11 mars 2008 15:25

En vänlig själ har tagit över och nu är Efit igång igen! Den som vill se min efit-dag kan göra det HÄR!

Välkomna!


Av Mia - 11 mars 2008 13:19

 ...av mitt inlägg om Nordman.

Ja, det var nog i slutet på 90-talet jag såg Nordman, och jag upplevde det som oerhört tragiskt att se någon gå upp på scen, vara så påverkad och vara i princip omedveten om omvärlden, det berörde mig djupt och illa.

MEN!! Det är jävligt starkt och bra gjort att ta sig ur det, all heder till Håkan Hemlin för det!

Inget ont om Nordman alls, det var bara ett minne som gjorde starkt intryck på mig och en upplevelse som för mig var ganska obehaglig. Så att se dem, och framför allt Håkan Hemlin, på scen igen sedan några år tillbaka och vara proffessionella artister tycker jag är kanonroligt!
Jag gillar Nordman, om nu någon har missat det! *L*


Av Mia - 9 mars 2008 22:37

Det hittade jag hos Ett hem utan böcker, och jag var ju tvungen att testa. Så här gör man:

1. Ryck närmaste bok i din omgivning.
2. Slå upp sidan 23.
3. Leta upp den femte meningen på den sidan.
4. Posta meningen i din blogg tillsammans med dessa instruktioner.
5. Lägg gärna till bokens titel och författare.



"Dödläget fortsatte ett ögonblick till, sedan tyckte jag det var löjligt att låta något så litet hindra mig"


Ond kärlek av Jonathan Kellerman


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards