Alla inlägg under mars 2008

Av Mia - 17 mars 2008 21:09

... och känner mig hängig gör jag nu... Lite off, eller ganska mycket off... en sådan där dag som jag tvivlar på mycket, jag känner sig extra skör och funderar över vad som är viktigt i livet.

Varför jag låter negativ energi komma nära och inkräkta. Vilka val jag gör och på vems villkor. Vems känslor jag sätter först.... (Och det är inte PMS, utan bara en helt vanlig off-dag!)


Annars har det varit en aktiv dag. Förmiddagen tillbringades med lite shopping i full snöstorm, när jag väl hade lyckats gräva fram bilen ur all snö! Gardiner, lappteknikstyg och lite blommor!

Hem och sy de nyinköpta köksgardinerna, när det ändå flyter på syr jag upp vardagsrumsgardinerna också samt kuddfodral som matchar.

Fixar litet påskigt blomsterarrangemang.  

Tulpaner unnade jag mig (förvånad någon?) som nu står och pryder vårt vardagsrumsbord.

Middagen lagade sötaste sambon minsann! 

Och så var jag iväg och gympade.... Mindre roligt, men vad gör man  inte för hälsan! :-)

Nu känner jag mig så trött, så trött.

Kanske, kanske kommer bilder på gardiner och påskarrangemang en annan dag.

Jag är ensam i natt också, söte sambon har precis åkt till jobbet, och konstigt nog känner jag mig väldigt ensam. Det är inte vanligt, jag brukar inte ha några problem med det, men just idag känns det lite trist. Vill ha någon här som får mig att tänka på lite annat.


CSI nu, och 100 höjdare efteråt och sedan sova! 


Det är min dag det här! 

Av Mia - 17 mars 2008 21:05

... snö hade vi fått här i förmiddags, mest i hela Västsverige, enligt Aftonbladet. Vår? Jo tjenare, inte just idag iaf!

Visserligen älskar jag snö, men nu är det lite för sent, den skulle kommit för en månad sedan!

Men vackert är det, speciellt när solen skiner hela eftermiddagen!

Och jag blir så glad av att titta ut!


I brist på vårsol,  så är detta det bästa! 

Av Mia - 16 mars 2008 22:21

...gjorde att jag tog tag i vår bokhylla. Jag har funderat ett tag på att placera böckerna i färgordning och kom på den briljanta idén att börja med pocketböckerna för att testa om det var något för mig.


Tja, vi får väl se om mitt ordningssinne klarar att inte böckerna av samma författare står intill varandra.

Och sen var det apjobbigt att göra det, frågan är om jag verkligen orkar anstränga mig för att göra det samma med de inbundna böckerna....

Sen har ju pocket böcker helt andra färger!!

Jag ska begrunda och fundera! 

Av Mia - 16 mars 2008 19:25

...på räknaren här igen? Eller har jag verkligen redan haft lika många besökare här hittills denna månad, som jag hade under hela februari!

Det är roligt att folk tittar in här, och jag är så glad över era kommentarer! 

Av Mia - 16 mars 2008 19:23

...på en favoritplats, åtminstone när balkongdörren är öppen!

Världens sötaste lilla "påska-katt"!


Men jädrans vad hon ser arg ut! 

Av Mia - 16 mars 2008 19:20

...fick jag från moster igår och den är så söt!


Jag älskar dessa "snöglobar" och har fått en att pryda mitt hem med under påsk också nu!  

Av Mia - 16 mars 2008 19:18

...lite har jag gjort...

Jag använder min silverbricka och glasljusstakar flitigt!



 

Av Mia - 16 mars 2008 16:48

Jag bloggar väl lite mer då! *L*
Veckans Tjejsnack!!


1. Vad är ett riktigt bra vårtecken?

Tussilagon! Då känns det som våren är på väg!


2. Känner du av våren på något speciellt sätt, hur?

Jag blir piggare! Mycket piggare och gladare!


3. Har du sett någon vårblomma än, vilken?

I landet? Snödroppar, krokus... I naturen? Tussilago

4. Vad är det sämsta med våren?

Alla måsten jag kräver av mig själv.... Det ska röjas och vara fint och man ska promenera, ta vara på det fina vädret etc. Det är inte riktigt lika legalt att kura under en filt, med en bok medan det mörknar ute.


5. Vad är det bästa med våren?

Ljuset, livet återvänder till världen! Så många blir så mycket gladare!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards