Alla inlägg den 16 mars 2008

Av Mia - 16 mars 2008 22:21

...gjorde att jag tog tag i vår bokhylla. Jag har funderat ett tag på att placera böckerna i färgordning och kom på den briljanta idén att börja med pocketböckerna för att testa om det var något för mig.


Tja, vi får väl se om mitt ordningssinne klarar att inte böckerna av samma författare står intill varandra.

Och sen var det apjobbigt att göra det, frågan är om jag verkligen orkar anstränga mig för att göra det samma med de inbundna böckerna....

Sen har ju pocket böcker helt andra färger!!

Jag ska begrunda och fundera! 

Av Mia - 16 mars 2008 19:25

...på räknaren här igen? Eller har jag verkligen redan haft lika många besökare här hittills denna månad, som jag hade under hela februari!

Det är roligt att folk tittar in här, och jag är så glad över era kommentarer! 

Av Mia - 16 mars 2008 19:23

...på en favoritplats, åtminstone när balkongdörren är öppen!

Världens sötaste lilla "påska-katt"!


Men jädrans vad hon ser arg ut! 

Av Mia - 16 mars 2008 19:20

...fick jag från moster igår och den är så söt!


Jag älskar dessa "snöglobar" och har fått en att pryda mitt hem med under påsk också nu!  

Av Mia - 16 mars 2008 19:18

...lite har jag gjort...

Jag använder min silverbricka och glasljusstakar flitigt!



 

Av Mia - 16 mars 2008 16:48

Jag bloggar väl lite mer då! *L*
Veckans Tjejsnack!!


1. Vad är ett riktigt bra vårtecken?

Tussilagon! Då känns det som våren är på väg!


2. Känner du av våren på något speciellt sätt, hur?

Jag blir piggare! Mycket piggare och gladare!


3. Har du sett någon vårblomma än, vilken?

I landet? Snödroppar, krokus... I naturen? Tussilago

4. Vad är det sämsta med våren?

Alla måsten jag kräver av mig själv.... Det ska röjas och vara fint och man ska promenera, ta vara på det fina vädret etc. Det är inte riktigt lika legalt att kura under en filt, med en bok medan det mörknar ute.


5. Vad är det bästa med våren?

Ljuset, livet återvänder till världen! Så många blir så mycket gladare!

Av Mia - 16 mars 2008 16:44

...är en sådan där dag som jag inte får gjort någonting.

Jag får skuldkänslor när jag går här hemma och gör ingenting! Det finns så mycket jag borde kunna göra, fixa på balkongen, ta en promenad, pyssla, sy, skriva brev... men jag får inte tummen ur! Och inte kan jag landa i det heller, att inget göra.... Får man inte ha sådana dagar? Inte utan skuldkänslor tydligen, åtminstone inte jag...

Vad har jag gjort då?

Diskat

Duschat

Skrivit långt mail till en vän

Läst

Bloggat

Surfat

.....

Det var väl ungefär det... I morgon när jag inte hinner så mycket, då lär jag längta tillbaka tills idag, när jag hade TID att göra någonting!

Så dumt, så dumt.... att jag inte har någon inspiration idag då... 

Av Mia - 16 mars 2008 16:17

Vecka 10:s tjejsnack kommer då här!


1. Vilka länder har du varit i?

Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Cypern, Grekland, Malaysia, Australien, Storbritannien, Turkiet, Kroatien... Och mellanlandat i Amsterdam *L*


2. Vilken är favoritresan? Varför?

Det måste jag nog säga var Australien. En kontinent och ett land som kanske inte fascinerat mig så mycket som andra, men som grep mig så fort jag klev av på flygplatsen i Melbourne. En resa, planerad och organiserad av min kusin som var på plats, och det gjorde att vi fick uppleva mycket som man kanske inte skulle fått uppleva om man ordnat resan hemifrån! Vänliga människor, fascinerande natur, överväldigande vyer....

Photograph by Sam Abel


3. Vad vill du ha ut av resan? Sola, upptäcka, äventyr?

Uppleva! Njuta! Koppla bort min egen värld hemma. Äventyr? Nej tack, inte några större....


4. Vad blir nästa resa? (Behöver inte vara semester utan var du ska överhuvudtaget)

Det blir väl till jobbet på tisdag! :-) Annars har jag precis bokat resa till Skottland för att hälsa på kusin med familj! Min mamma och jag åker i mitten på april!


5. Vad vore den absoluta drömresan?

Ett endaste land, då är det INDIEN, jag är barnsligt fascinerad av Indien! Naturen, kulturen, maten, religionerna... Men det har iofs dämpats lite som tur är :-)

Men den absoluta drömresan för mig, vore att få ta ledigt ett år, åka världen runt och hälsa på mina brevvänner! Det hade varit så oerhört spännande!

Photograph by Galen Rowell/CORBIS

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards