Alla inlägg under februari 2008

Av Mia - 21 februari 2008 23:39

....det är väl klart att jag beställt böcker från Adlibris redan!


Inte så många men för mig är de naggande goda!


Läckra lapptäcken av Kaffe Fassett 

50 kronor billigare än på Bokia!



Sticka med Kaffe Fassett 

30 kronor billigare än på Bokia!



Sy liv i lapparna av Anna-Pia Godske-Rasmussen 

Finns inte med på Bokia!


Fast det fanns mycket böcker jag kunde tänka mig på bokrean, jag som är en mainstream-läsare! Många av dem har jag iofs köpt under året och redan läst.... 

Men klockan 00.00 natten mellan måndag och tisdag är det dags! Lista ska skrivas, pengar ska räknas.... Bokrean är på G! 

Av Mia - 21 februari 2008 22:31

...har vi med på gympan jag går på två gånger i veckan. "Gladgympa" som den så käckt heter...

En tant som är med, är väl 80-85 någonstans och är så otroligt spänstig. Förra gången kom hon till gympan och hade gips på armen. En spricka, sa hon, men det är så roligt att gympa så hon måste vara med ändå!

Hallå!! Hade det varit jag så hade jag tagit det som en anledning att slippa gympa på typ 8 veckor! Men inte den tanten inte! Nej då, det är bara att bita ihop!
Jag vill också känna så, och inte som nu att jag får TVINGA mig dit varje gång för att jag vet att det är bra för mig... men roligt är det inte.


Av Mia - 20 februari 2008 21:14

...handlade jag allt på förr i tiden, på den tiden jag var en fattig student.

Nu har jag fast tjänst och tycker att det är för dyrt! *L*

Men jag gillar deras grejer och deras tänk så jag shoppar allt där fortfarande.

I Norrköping köpte jag duschcreme och hudlotion i deras nya serie Japanese Cherry Blossom och den doftar alldeles ljuvligt!

För att inte tala om hur bedårande söta förpackningarna är. Passar alldeles utmärkt i mitt badrum! :-)) 

Jag är alldeles nyduschad i den just nu och jag luktar så gott, så gott!


Av Mia - 20 februari 2008 16:38

Sorg är ämnet. Det är svårt, det finns så många böcker som jag tycker berör det ämnet, speciellt alla biografier och självupplevda historier jag läst. Ämnet är både svårt och lätt. Lätt för det känns som om jag läst mycket böcker som på ett eller annat berör ämnet sorg, svårt då jag inte kan bestämma mig vilka som ska få vara med....


Min topp fem som jag upplever berör ämnet sorg.


Bröderna Lejonhjärta av Astrid Lindgren.

En saga om fortsättningen efter döden, sorglig men så trösterik. "Vi ses i Nangijala"

Att bära med sig det ger, trots att det är en saga, tröst för ett sorgset hjärta.



Ro utan åror av Ulla-Carin Lindquist

Boken som berör mig så djupt, berättelsen om en människa som alltmer närmar sig döden, men också berättelsen och djup kärlek. Det är inte ofta jag gråter när jag läser böcker, men här gjorde jag det.



Flickan från ovan av Anne Sebold

14-åriga Susie är på väg hem från skolan då hon brutalt våldtas och mördas. Från sin plats i himlen ser hon och följer sin familjs sorgearbete och fortsatta liv. Hela boken handlar om sorg men den är ändå inte en allt igenom sorglig bok. Susie är en härlig tonårsängel och man kan inte annat än tycka om henne!



Anna min älskade av Magnus Utvik

Anna får livmoderhalscancer och boken beskriver hennes och Magnus kamp mot cancer, sorgen över att Anna aldrig kommer att kunna bli gravid, mot dödsångesten och sorgen. Men de kämpar tillsammans med kärleken. En bok som griper tag i mig och får mig bli omskakad, ömsom ledsen, ömsom glad.



Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson

En vacker historia om hur en stillsam vänskap växer fram, mellan två omaka personer, en vänskap som stillar sorg och läker sår.

En av de vackraste böcker jag läst!


Bokfemman lider mot sitt slut, vilket jag tycker är ledsamt.... jag har ju precis hittat den! 

Av Mia - 20 februari 2008 13:53

Veckans tisdagstema är längtan.

Och detta är vad jag längtar efter just nu! En varm vårkväll på balkongen, med en kall öl och mina små odlingar runt mig!

 

Av Mia - 20 februari 2008 13:10

...jag har en block när det gäller skapande, var jag ju TVUNGEN att beställa lite garn till ett par strumpor stickade i Dominostickning.


Fast i den här nyansen ska jag sticka dem:

 

Jag har aldrig testat att sticka domino, så det ska bli intressant att se om jag klarar det.... Får väl provsticka lite först. Fast det var ett tunt jädrans garn, 2,5 strumpstickor. Blir väl iofs 3,5 för mig som stickar hårt som attan.


Vår garnaffär i stan flyttade till grannstaden och som straff handlar jag på nätet istället för att åka dit! :-) 

Av Mia - 20 februari 2008 12:49

Trots att jag har tid, så blir det inte skapat något här hemma...

Jag känner mig missnöjd med det mesta jag gör. Inte tillräckligt bra, inga egna ideér, inte något roligt material, inte tillräckligt med kunskap.

Jag hoppas innerligt att detta släpper snart, för jag vill så gärna!
 

Av Mia - 18 februari 2008 16:18

...för att vi lämnade Kejsarinnan nästan alldeles ensam i flera dagar gjorde att vi köpte en liten koja till henne.

Den föll väl ut och hon tog den genast i besittning!

Allt som omsluter henne bara hon älskar!



Men hon har inte varit helt ensam. Snälla moster har varit här flera gånger om dagen, gett Kejsarinnan mat och hållit henne sällskap!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards