Alla inlägg den 8 februari 2008

Av Mia - 8 februari 2008 22:40

...gott folk!
Dags att plocka undan efter sig och krypa till kojs...

Hålla tummarna för att min brukare sover hela långa natten.


Blir störd över att besökstatistiken krånglar här igen... Vill veta hur många ni är ju som är här då och då!


Nighty nighty! 

Av Mia - 8 februari 2008 22:24

Har man inte något roligt för sig på jobbet (eller hemma, men nu råkar jag vara på jobbet idag) kan man alltid testa sin IQ-nivå på det eminenta magasinet Illustrerad Vetenskaps hemsida.
Det gjorde jag! :-))

Först studerar ni noggrant kategorierna...


Och sedan placerar ni in mig på den nivå som svarar mot mitt resultat nedan:


I say no more! :-))

Av Mia - 8 februari 2008 20:44

Veckans tjejsnack!

1.Har du läst mycket av Astrid Lindgrens böcker och/eller sett många av hennes filmer?

Så mycket som möjligt!

2. Vilken/vilka favoriter har du?

Det är svårt, det är olika från dag till dag tror jag... Men mest av alla är nog... Ronja tror jag!

3. Vilken Astrid Lindgren-figur kan du absolut inte med?

Lillebror i Karlsson på taket, men det handlar mer om personen i filmen från, när det nu var, än boken.  

4. Vem av Astrid Lindgren-figurerna är du mest lik?

Någon av Bullerby-barnen tror jag.... Lite lagom landet-unge och lugn så där för det mesta.

5. Vem av Astrid Lindgren-figurerna skulle du vilja vara? Varför?

Jag har alltid velat vara Madicken. När jag var liten tyckte jag hon hade så fina kläder, hår och bodde så mysigt! Idag tycker jag hon verkar så lycklig och må så bra! 



Av Mia - 8 februari 2008 17:22

....Manson, skrev jag ju om häromdagen, eller inte om honom utan om hans bok.

Måste bara tillägga att han, trots att jag upplevde honom som sympatisk och smart i boken, så upplevde jag honom också som helt rubbad, men inte galen. Svårt att förklara... helt rubbad men oerhört intelligent... (rubbad/intelligent i min värld alltså, i andras kanske det är tvärtom, eller inte alls...)


Nu läser jag Gomorra, om Neapels maffia, och den var inte helt lätt att läsa... Meningar som "En federativ struktur av klaner som gradvis gjort sig alltmer oberoende genom att låta Alliansens organiska struktur upplösas definitivt" följt av en hel mängd italienska namn som gör mig alldeles vimmelkantig, får mig att läsa två-tre-fyra gånger och ändå känner jag mig helt ointelligent och korkad.

Kanske jag ska hålla mig till Nora Roberts och Stieg Larsson.

Vi får väl se hur länge jag orkar läsa den här boken... Jag gillar inte att avsluta en bok innan den är utläst egentligen.

Av Mia - 8 februari 2008 17:09

...till Melodifestivalen är ju på lördag. Idag på Lantz i P4 spelade de en kort snutt, ca 60 sek, av varje låt och jag är väl inte överdrivet imponerad.

Jaja, mina poäng går förstås till E-type & the Poodles. Kanske inte för att låten var fantastisk utan för att den var (efter det lilla jag lyssnat på) den bästa för dagen. Lite mer tyngd och hårdrockskänsla hade jag nog dock förväntat mig... Eller hoppats på...

Velvet tyckte jag också var ok, men jag efterlyser lite mer ös...

Om de andra tyckte jag... inte...

Tråkigt, slätstruket och tja... Inte min smak iaf!


Christer Sjögren... GÄSP! Men han får säkert många poäng, det brukar alltid finnas någon som jag inte tycker om, som andra gillar alldeles för mycket! *L* Det ska bli skoj imorgon i alla fall.


Eventuellt åker söte sambon och jag upp till min bror och spenderar lördagskvällen där, vilket innebär melodifestival med brorsdottern, vilket brukar vara kul. Så jag håller tummarna att han inte ska åka iväg som han sa... Det var så länge sen jag träffade syskonbarnen nu, att jag behöver ha lite syskonbarnsterapi! Det är iaf två veckor sedan och för mig är det läääänge.

Det är så skönt att bli så bekräftad av någon, att några visar sin kärlek till mis så spontant och ärligt! Det är sååååå trevligt att vara faster!


Av Mia - 8 februari 2008 15:16

har börjat sin bokrea. Jag har inte själv hunnit kolla in på Internetbokhandeln, så jag har inte någon aning om vad de har för böcker.

Den "vanliga" bokrean startar 26 februari, katalogerna skickas ut tidigast 16 februari.

Söte sambon och jag brukar gå dit på natten, det är så trevligt. Korv och bröd bjuder de på och det är lite speciellt att gå in på bokhandeln halv ett på natten. Trots att det är mycket folk är det ett lugn och en tystnad som är behaglig. I år hade jag och väninnan planerat in en liten fesstkväll, med melodifestivalspelet, så vi får nog gå dit dagen efter istället.... Kanske inte är så uppskattat att kliva in på Bokia, lite smålullig! :-))


Hoppas, hoppas det finns lite trevliga böcker att införskaffa! 


Av Mia - 8 februari 2008 13:56

Också hos Junitjej, trevlig blogg och kul med tävlingar!

Gå dit och tävla ni också!

Av Mia - 8 februari 2008 13:50

Här hos Junitjej kan ni vara med i en tävling om äkta te.

Det gör jag... tävlar alltså, vinsten är det nog värre med... *L*


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards