Alla inlägg under januari 2008

Av Mia - 3 januari 2008 23:43

....som ett bi mailade jag facket förut om den konstiga informationen jag tidigare fått av min chef. Eller, jag var ju inte arg på facket utan på själva grejen och började förstås känna mig orättvist behandlad även om det inte hade gått igenom på något sätt.

Efter några timmar fick jag, till min lättnad, följande svar:


"Du ska kontakta din sektion inom Kommunal, då detta är helt fel, och att Du ska vara med i 2008 års löneförhandlingar, sedan måste det dock ske någon form av "samordning" då SKTF:s avtal hade en annan konstruktion, men det ska inte vara något större bekymmer." Nu kan jag se livet med tillförsikt igen! *L*  
Av Mia - 3 januari 2008 23:20

Äntligen får jag tummen ur att svara på lite tjejsnackfrågor! Frågorna är ju lite inaktuella, men det får gå!


1. Var och med vem ska du fira jul? 

Hos min moster, tillsammans med sambon, mamma, småbröder, moster K och hennes familj (man, kusin T och kusin Linda med barn och sambo) Fast min sambo kommer inte förrän efter 22.00 då han jobbar.


2. Köper du mycket julklappar? Har du handlat klart eller har du några kvar?

Tja, nu är ju julen över, men jag handlad sista julklappen dagen innan julafton, men det var bara någon enstaka kvar då. Jag var klar i ganska god tid tyckte jag!  Vi köper egentligen bara julklappar till barnen, numera 3 stycken och en till någon vars namn vi drog tidigare i år, till min mamma i år för mig.

Men så blir det alltid några extra, till sambon, till mamma.... Så jag är lika förvånad varje gång att det blir så många klappar...


3. Vad önskar du dig i julklapp?

Egentligen inte så mycket alls, eller så kan jag alltid önska mig hur mycket som helst! *L* Scrap- och stämpelgrejer kommer alltid till pass! 


4. Vad betyder julen för dig?

Allt? Kanske inte men mycket. Jag älskar allt som har med julen, det är bara synd att den är över så fort!


5. Har du gran, vilken sort, hur klär du den och när ställer du in den?

Självklart! Nu har jag ju plats för det! Jag har gärna temafärg i granen. I år var det lila dekorationer; kulor, droppar, glitter och annat bling bling! Förra året var det vitt. Vi köper eller får en gran, lite beroende på vad vi hinner med, i år köpte vi en Kungsgran och herregud vilken bra gran! Den barrar ju inte! Vi försöker ställa in den strax efter lucia. Eftersom vi är hemma så lite runt jul är det härligt att få njuta av den tidigare!



V. 52

1. Var och med vilka ska du fira nyår?

 Hos min bror tillsammans med hans barn, hans grannar och min moster med man, och så sambon för första gången lediga tillsammans. Och en kompis till min bror också.


2. Har du några nyårslöften?

Egentligen inte... det brukar inte vara någon idé. Ta hand om mig själv bättre kanske, med allt vad det innebär av motion, hälsosammare mat, lugnare tempo osv..... Fast det är mer en förhoppning än ett löfte....


3. Vad är det bästa som har hänt under 2007?

Bästa? Det är nog att min kusin födde lilla Ella i februari.


4. Vad är det sämsta som har hänt dig under 2007?

Helt klart att min rara morfar dog i juni.


5. Vad förväntar du dig av 2008?

Jag vågar inte ha några förväntningar.... förhoppningar kanske...

Få reda upp i min ekonomi lite

Komma igång med mitt skapande

Få komma iväg på en resa till Cypern i höst

Hälsa på kusin i Skottland

etc etc etc











Av Mia - 3 januari 2008 11:38

,,,för mig uteblir i år enligt rapporter från personalsekreteraren.

Jag har varit medlem i SKTF i många år, men eftersom jag arbetar som personlig assistent, har jga valt att gå över till Kommunal. Sagt och gjort, 1/11 står som övergångsdatum. Idag får jag reda på att endast de som var medlemmar i Kommunal 31/10 får vara med i årets lönehöjning, PLUS de som är oanslutna!
Jag blir fanimig helt vansinnig! Jag missade Kommunal med en dag och jag kan ju inte vara med med i någon löneförhöjning i SKTF eftersom jag inte är medlem där längre. Det är helt jävla absurt! Hade jag vetat detta hade jag gått ur facket helt, för om jag är oansluten får jag del av alla höjningar och potter och all annan skit!
Alltså stämmer detta, så kommer jag ta mig fan riva upp både himmel och jord, snacka om orättvist! Här har jag betalat fackavgift sedan jag började arbeta, typ 20 år och kan inte facket se till att jag får samma löneförhöjning som alla andra så jävlar...... Det handlar om ganska mycket pengar i år, för mig som fått en liten höjning tidigare missar uppåt 1100 spänn I MÅNADEN!


Av Mia - 1 januari 2008 21:13

...dagen på det nya året. Sliten och trött efter gårdagens baluns hos bror.

Kameran är på vift, så jag har inga foton att dela med mig av, och jag har ingen orka att blogga idag. Återkommer när jag jobbat klart på torsdag! 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards