Alla inlägg under januari 2008

Av Mia - 9 januari 2008 19:46

...är vårens stora accentfärg, både i heminredning och modevärlden. Vilken tur hörrdu C att vi har varsinn sådan här då:

Bilden lånad från Grannäs Hemslöjd, där även jag har köpt en. 


Eftersom rosa är en av mina favoritfärger så är jag så glad, så glad. Jag kan köpa lite rosa grejer till mitt hem och jag kommer att vara SÅ inne!! 

Av Mia - 9 januari 2008 19:41

bakterie är sötare här än vad den var att ha i sig...

Bilderna från Inreda förstås.

Dessa små söta bakterier var först tydligen framtagna i undervisningssyfte, i USA tror jag det var. (Var annars?)

Nu reser de på segertåg över världen!

En liten magsårsbakterie, vattenkoppor, vägglus, Malaria? Det finns mycket att välja på. Istället för ett krya-på-dig-kort föreslår de i butiken. 

Av Mia - 9 januari 2008 19:40

En liten syfilisbakterie kan man köpa sig på Inreda.

 

Av Mia - 9 januari 2008 18:45

... av längtan...


Från Fritidsresor.

I vanliga fall brukar det bli bara någon enstaka dag på stranden, då vi alltid åker runt på massa utflykter. Denna gång ska det vara någon dag med utflykter och massa sol och bad! 

Av Mia - 9 januari 2008 18:38

... here we come!
22 september åker vi! Min bror med barn, mamma, söte sambon och jag!

Det ska bli så härligt och jag längtar massor redan!
Resan var ju inte helt gratis precis, men det får vi väl försöka skrapa ihop.
Då är det två år sedan vi var i Kroatien och det var LÄÄÄÄNGE sedan!

Här ska vi bo, i Fig Tree Bay

Bilden lånad från Fritidsresor.

Vi har ju varit lite begränsade då alla har önskemål om hur det ska vara; pool, all inclusive, nära stranden, sandstrand.... Men det här blir nog alldeles UTMÄRKT bra!

Av Mia - 9 januari 2008 12:29

Inte har man mycket att göra när man testar sånt här! Eller så vill jag verkligen inte göra det som jag måste göra här hemma...

Men det här är kul tycker jag även om resultatet var lite skumt kanske! Testa själv HÄR!

Jag är en:

 

GRAND DANOIS

Grand danois är en stor, hög, uthållig och kraftig hund. Den är intelligent och mjuk, men också modig. En grand danios är vänlig, kärleksfull och trogen mot sin familj - i synnerhet mot barn. Grand Danois har ett stort behov av kroppskontakt med sin ägare och kan sitta i timtal i med huvudet i knät för att bli klappad. Dagens grand danois är en okomplicerad hund som inte har specifika aktivitetsbehov som måste tillfredsställas. Den behöver inte valla, jaga eller träna avancerad dressyr för att leva harmoniskt. Den behöver dock god omvårdnad, sällskap och promenader. Grand danois är vänlig till sin natur, den vill ha kroppskontakt och kan ligga länge länge med huvudet i matte eller husses knä och låta sig bli klappad. Grand danois älskar att ligga i sängen gotta sig och tror gärna att den är en knähund.


Det är inte riktigt så som jag känner mig, vissa delar kanske men inte allt...
Vad tycker ni som känner mig??


Av Mia - 8 januari 2008 22:20

...handlar det om på National Geographic närmaste timman. Kanske är intressant att se vad de har att säga. Troligen inte så mycket klokt, men kanske lite fascinerande!

 Så sängen får väl vänta en timma till!

Av Mia - 8 januari 2008 22:16

..kanske jag ska gå och lägga mig istället, så kommer jag upp tidigare imorgon, pigg och alert!

Då ska här städas och plockas i ordning. Det har varit lite dåligt på den fronten. Dessutom ska jag sortera och greja i mitt skapar-rum och det ska blir riktigt kul!

Jag är lite sysugen också, man av någon konstig anledning har min skärlinjal försvunnit... Så någon lappteknik blir det inte, om jag inte väljer att slutföra något jag har påbörjat!! Hahaha, det känns ju troligt!


Morgondagens motion: simning

Om nu inte vädret råkar bli alldeles otroligt vackert, då tar vi nog en promenad. Och det känns ju också troligt...


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards