Alla inlägg den 29 januari 2008

Av Mia - 29 januari 2008 22:18

... är jag ikväll.

Min brukare ligger på sjukhus och jag står till bemanningens förfogande imorgon. Det är inte roligt, ringer de måste jag gå till någon jag aldrig har varit förut och det känns aldrig bra, varken för mig eller den brukaren antar jag.

Att hålla tummarna för att jag inte kommer att behövas är väl att hoppas för mycket. Sist jag var övertalig behövde jag inte gå någonstans, därför lär jag få något jätte-jobbigt imorgon.....

Hjälp, jag vill inte!! 

Av Mia - 29 januari 2008 22:11

...var trevligt. Jag fick sytt en del, ätit gudomligt goda smörgåsar (vilket var helt utanför min diet....) och höra tanterna prata och skvallra.

Just nu syr jag på den kvadratiska duken på bilden, det är väl lite drygt en fjärdedel kvar, men å andra sidan har jag inte brodera någonting nästan sedan "svärmors" tavla blev klar i september.


Jag blir helt svimfärdig när jag tänker på hur många UFO's (unfinished project) som jag har hemma... både i lappteknik, stickning, broderi av olika slag, till och med någon virkning har jag liggandes och ni ska veta att jag virkar nästan aldrig så då förstår ni hur gammalt det är!


Kanske ännu en liten "note to myself"; avsluta det du påbörjat innan du köper något nytt!

Fast det är klart något liiiiiitet måste jag nog köpa när jag ska åka till Norrköping och kommer förbi Lerdalaboden! *L*
Därifrån kan man inte gå tomhänt!

Hmmm när jag tänker efter så behöver jag nog både ett nytt broderi och lite garn.... 

Av Mia - 29 januari 2008 22:00

...blir det väl ljusblått då


Och kanske jag kan bära in ett frys någonstans också för färgen var ju alldeles underbart härlig!


Bilderna lånade från Bagaren och Kocken


Av Mia - 29 januari 2008 21:53

...ett kök att inreda så skulle jag ha ett:

...för det skulle passa så bra med

...som jag också skulle köpt bara för att jag också vill ha

....som funkar alldeles utmärkt till min Kitchen Aid som jag redan har önskat mig:


Eftersom rosa är modefärgen på detaljer i år så passar jag på att frossa! *L*


Bilderna är lånade från Bagaren & Kocken


Av Mia - 29 januari 2008 16:12

... ska jag försöka ta mig iväg på ikväll.

Lappteknik/quiltkvällarna vi hade tidigare på tisdagar är för tillfället flyttade till en heldag under helgen, så nu kan jag ta mig iväg till hardangern istället. Tisdagar är bra kvällar att vara iväg på för söte sambon bowlar och är inte hemma! 

Just nu känns det dock som jag inte orkar någonting, jag har inte lust! Det känns som om jag inte har varit utanför dörren på en vecka eller nåt, så jag bör verkligen ta mig iväg, se något annat än väggarna här i vårt  hem!

Bara att vänta på att snällaste mamman kommer och hämtar mig då! 

Av Mia - 29 januari 2008 16:04

...garn beställde jag för att sticka ett par nya tossor. Men det visar sig än en gång att det är riskabelt att lite på färger på bildskärmen.

 

När jag beställde dem såg de mer ut som.... mycket ljusare, inte så gulgröna utan mer åt det blå hållet... och snyggare...

Nu får vi se då om det blir några tossor, inte vet jag vem som vill ha den färgen, men jag kan ju alltid träna på att tova i alla fall!  

Av Mia - 29 januari 2008 00:02

...är klar att posta! Söte sambon blir postningsansvarig imorgon!!


 


Vilken skit det varit på tv idag, förutom CITYAKUTEN förstås!
Änligen kom Luka hem till Abby och jag blir förtvivlad över att hon dricker igen... ska hon aldrig få lite lugn, ro och lycka? Hon skulle fortsatt vara tillsammans med dr. Carter! 

Ni förstår, det är viktiga saker att fundera på här i livet! *L* 


Jag fick trösta mig med lite vin! :-) Jo, mamma, det var länge sedan nu! 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards