Alla inlägg den 8 januari 2008

Av Mia - 8 januari 2008 22:20

...handlar det om på National Geographic närmaste timman. Kanske är intressant att se vad de har att säga. Troligen inte så mycket klokt, men kanske lite fascinerande!

 Så sängen får väl vänta en timma till!

Av Mia - 8 januari 2008 22:16

..kanske jag ska gå och lägga mig istället, så kommer jag upp tidigare imorgon, pigg och alert!

Då ska här städas och plockas i ordning. Det har varit lite dåligt på den fronten. Dessutom ska jag sortera och greja i mitt skapar-rum och det ska blir riktigt kul!

Jag är lite sysugen också, man av någon konstig anledning har min skärlinjal försvunnit... Så någon lappteknik blir det inte, om jag inte väljer att slutföra något jag har påbörjat!! Hahaha, det känns ju troligt!


Morgondagens motion: simning

Om nu inte vädret råkar bli alldeles otroligt vackert, då tar vi nog en promenad. Och det känns ju också troligt...


Av Mia - 8 januari 2008 20:32

..jag kanske gårdagens Outsider...

Kanske inte tjejen som funderade över dynorna gjorde det av någon politisk anledning, utan bara för att hon inte orkade/ville jobba... Så läste jag det i Aftonbladet, denna eminenta tidning!

Men då undrar jag bara; det som hon faktiskt behöver betala för, var får hon pengar från till det?

El, hyra t ex... Sparade pengar? Bidrag? Hjälp från föräldrar eller någon annan?
Jag såg nog inte tillräckligt koncentrerat på programmet, men visst fick jag en liten tankeställare när det gäller vårt slit- och slängliv...

Av Mia - 8 januari 2008 20:17

..som jag råkade hitta på hyllan under soffobordet ligger risigt till idag.

Igår började jag med GI-mat och ikväll känner jag att mitt kolhydratsbegär gör sig gällande. Huvudvärk, sur och trött....

Men den här gången ska jag jävlar i mig klara det! Tänker INTE gå runt på stranden på Cypern i höst och se ut så här...

Fet kommer jag att vara men inte så här!

Min tjockiskamp har börjat igen! So far so good.... 

Av Mia - 8 januari 2008 18:10

...kap på loppis! Kandelabern är jag så glad över! Jag har tittat på kandelabrar av alla slag ute i affärer och de kostar ju över 400 spänn varenda en. Denna fann jag för 75 kronor. Helt ok för mig, och absolut rätt storlek för vårt kök!

Det var ett kap för mig.


Två skålar köpte jag, en ca 25 cm i diameter den andra likadan fast 25 cm i diameter. Inget jag behövde, inget jag hade tänkt, men jag blev så förtjust i dem! Inte alls min smak egentligen, så jag vet inte varför jag föll för dem. Sötaste sambon undrade vilket skåp de skulle få plats i.... Jag förstår inte vad han menar...

 


Av Mia - 8 januari 2008 12:51

...igår, var det någon som såg det? Det handlade om "sopfolket", människor som letar i containrar och på sopstationer och sånt efter grejer som andra har slängt. Kläder, möbler, bruksföremål, tavlor, gardiner, mat... allt som de som slängt anser vara skräp.Ok, det spelar mig ingen roll, även om jag själv iaf skulle avstått kanske från just maten. (Men det är chockerande hur mycket mat som affärerna slänger, efter utgångsdatum! Jag förstår ju att de inte kan sälja det, men det är skrämmande hur mycket som bara kastas i soptunnor och som en del affärer häller shampoo och tvål på för att ingen ska kunna plocka upp och äta det. Men det är hemskt när man tänker på hur många människor som svälter i världen!)
Min åsikt handlar snarare om den tjej som tyckte vi kastade alldeles funktionella saker och nästan (som jag upplevde det) föraktade oss som ratade saker från vårt hem och slängde. Hon stod sedan vid några sopstationer eller vad det var och i sin tur valde bort grejer, för hon inte kunde bestämma sig om de där dynorna var snygga eller inte.Jag får inte slänga grejer för att jag tycker de är fula, men hon får rata dem när hon inte tycker de är snygga. Vaddå dubbelmoral, kan jag tänka.
Vad är skillnaden mellan mitt val och hennes val om man nu gör detta, som jag fattade det, för att protestera mot slit- och slängmentaliteten? Behövde hon dynor, så kunde hon väl ta dem ändå? Om de inte dög åt henne, varför skulle de duga åt mig då? Det är så lätt att vara fördömande mot andras val, och tro att ens egna är bättre, mer uttänkta men ibland kanske man (jag också naturligtvis) ska vara tyst och inte säga så mycket om vad andra gör, utan låta ens egna val tala för sig själva. 

Av Mia - 8 januari 2008 12:47

...dörren när jag kom hem idag, låg ett paket med stämpel-och scrapgrejer. Jag gjorde en beställning före nyår och nu efter alla helger har det kommit! Så kul det var att gå igenom det!
Det var pennero att färglägga med, en tidning, ett rubon-alfabet, klisterlappar, knappar, blommor och en distressrefill.

Jag vågar inte tänka på hur mycket pengar jag lagt ner på den här hobbyn. Det är en del.... Detta kostade över 800 kronor och det var inget stort paket ska ni veta.


Men ni vet väl också att den som har mest saker när den dör, den vinner!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards