Alla inlägg under december 2007

Av Mia - 4 december 2007 00:06

Jag vet inte vad jag tycker om det här egentligen...

Visst är det jättebra om man kan hjälpa till, och att hjälpen är lättillgänglig för oss som vill hjälpa, samt att den inte kräver några ekonomiska insatser... men här känns det lite som att klasskillnaderna blir alldeles för tydliga. 

Vi rika och välgödda kan sitta vid datorn och leka, och vips har vi skänkt lite mat till någon behövande. Mata djuren ungefär.


Men å andra sidan, om det fungerar, så är väl all hjälp bra hjälp? Eller?
Och förbättrar man sin egen engelska också... en bonus??

Ja, jag har iaf varit där och testat, och blev nästan lite manisk för att klara så mycket ord som möjligt. Jag fick slita mig därifrån....


Av Mia - 3 december 2007 23:19

Jag skulle väldigt gärna vilja ha den här boken av Amy Butler!!


Och gärna de här korten/breven med kuvert, så vackra att skriva på till mina brevvänner!


Av Mia - 3 december 2007 23:02

   

... är i gång! Spraydios julradio har startat och det är underbart skönt att få sätta på lite inspirerande julmusik ibland. Är man medlem får man dessutom önska låtar om man har lust!

När vi höll på att greja här hemma idag, ville jag ha på lite julmusik tänkte jag och sötaste sambon gjorde an ansträngning och satte på stereon... med Hammerfall... Alltså, jag är ett stort fan av Hammerfall, men det var inte den julmusik jag hade tänkt direkt!
Men det är bra städmusik! Så istället får jag lyssna lite på julradion nu när jag sitter här hemma ensam och surfar och grejar...

Och gör sånt jag inte borde göra, eller tvärtom kanske, jag gör inte sånt jag borde göra! 

JUL
Av Mia - 3 december 2007 22:42

...är min nya idol (iaf just nu *L*). Hon är gudabenådad talang när det gäller att designa textiler, med klockrena färgsammansättningar och vackra mönster. Hon skapar mönster till projekt som är så inspirerande! Kolla in hennes website och låt dig njuta för en stund!

Tyvärr finns det inte någon svensk återsörsäljare ännu (vad jag vet) och ska man köpa får man besöka en utländsk webshop. 

Jag har lånat några bilder från hennes sida, och det är bara en liten del av allt det underbara som finns! 


AJJ LÖÖÖVE!!


De går väl lite stick i stäv med mina (för tillfället) drömmar om att få ett vitt hem! Vitt, vitt, vitt... Men med några små färgklickar här och där blir det väl komplett och vad är då bättre än Amy Butlers vackra skapelser! 


Av Mia - 3 december 2007 21:35

...jag beställde från Haléns har kommit! De var lite långa, så jag måste nog ordna det på något sätt, men jag har redan satt upp dem. Jag stod inte ut med att vara utan gardiner längre, det är nästan en vecka sedan jag tog ner de andra!

Så nu är det så här fint i mitt kök! Åtminstone delar av det...

 

Det känns så mysigt att det är adventstid nu och ändå tre veckor kvar innan jul! Bäst är det när julafton är på en lördag, då blir adventstiden som längst! 


Av Mia - 3 december 2007 00:54

...saker MÅSTE man bara ha! De här är något som bara står och ropar på mig, de behöver flytta hem till mig! De är värda ett bättre öde än att stå kvar på Rusta!

Jag är KÄR!!

 

Av Mia - 3 december 2007 00:08

har jag då bläddrat i, de nyköpta och den jag har tittat i mest är Vinterns söta.

 

Alltså, recepten är alldeles underbara, de är skrivna på ett sätt som gör att det känns som om till och med jag kan klara av dem! Det är godis, kakor och bullar, efterrätter och annat smaskigt.

Det jag blev lite besviken på i boken är faktiskt bilderna. För mig verkar det som om de har varit så minimalistiska som möjligt för att skapelserna skall komma fram på bilden. Det är vita fat, vit bakgrund och inga som helst dekorationer.

Bilderna är i mitt tycke och smak, lite tråkiga, ocharmiga och inte särskilt inspirerande.

Men å andra sidan har jag då fokuserat på recepten, vilket väl är de viktigaste och jag tror att det första jag ska testa är Saffranstryffel. Det låter underbart gott, och de ser goda ut!

Trots bristen på inspiration runt om! *L*

Summasumarum, jag är så nöjd att jag köpte den boken, en trevlig bok med det som jag tycker allra bäst om att stoppa i min mun: SÖTSAKER!

JUL
Av Mia - 3 december 2007 00:06

...suger emellanåt. Idag kollapsade allt! Bredband, tv och telefon! Hur kul var det på en skala. Det var lite för sent på kvällen för att starta upp med några andra projekt, vi skulle bara slappa lite en stund innan läggdags. Tydligen hann vi inte lägga oss innan det kom tillbaka även om det var borta i en och en halv timma lite drygt!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards