Alla inlägg under december 2007

Av Mia - 22 december 2007 12:07

...för dagen:

*saffranstryffel

*saffransskorpor

*lasagne

*finsk kålrotslåda

*Rocky Road-godis

*Marsipangodis

*Plocka undan

*Dammsuga

*Städa  Badrum

*Scrappa två julklappar

*Slå in julklappar


...och allt detta innan klockan 16.30 då det dröser in ett gäng unga män här (och någon lite äldre) för pokerspel...

Nu får jag för att jag inte känt mig särskilt stressad någon gång under hela december!  

Av Mia - 22 december 2007 01:52

...ser ut så här i år!

Inte världens bästa bild, men att ta kort på den och få hyfsat normala färger var inte helt lätt... Men en liten hint om mitt lila tema får ni i alla fall! 

JUL
Av Mia - 22 december 2007 01:45

...är det...
Tiden räcker inte så bra till för att förbereda jul OCH blogga! *L*
TIll att börja med fick jag jobba över idag, till klockan 16 istället för 11, och där försvann det 5 viktiga timmar!

Sedan snabbt som ögat ut på stan och handla de sista små julklapparna samt ett besök på systembolaget där det verkade vara brist på det mesta, men vi hittade annat att köpa istället då.

Hem, duscha, gå igenom posten och sedan på julbord på Villa Hehrne. Det var så skönt, vi var nog 25 personer där kanske, lugnt och skönt, och så gott att komma hemifrån och bara koppla av och äta gott för några timmar. Maten var riktigt god också!

Sedan har jag tillbringat tre timmar med att slå in julklapparna...

Inte alla...Sambons vet jag inte var jag gömt...

Jag fick ännu en julklapp av söte sambon idag, ett matchande armband (till halsbandet och ringen jag fick tidigare för att "testa storlekarna") Han har lite svårt att hålla på sådana hemligheter, och därför fick jag öppna det sista idag!
Jag har funderingar på att gå i väg till stan på söndag, för att kanske, kanske köpa en sista julklapp till honom. En portabel DVD-spelare står nu högt upp på listan...

Vi får väl se om jag orkar knö in i stan för det. Det beror på hur snäll han är imorgon! *L*



Av Mia - 17 december 2007 23:00

...Kejsarinnan vill gärna hjälpa till med att klä granen men har sitt alldeles egna sätt att deltaga, och det är genom att springa och leka med pumlorna på golvtet i hela lägenheten!

 

Av Mia - 17 december 2007 22:58

..att det bara var några veckors uppehåll av Cityakuten. Jag blir vansinnig på deras korkade sätt att bryta säsongerna på. Till våren bryter de troligen mitt i en riktig säsong, så jag får vänta evigheters evighet på fortsättningen. Varför inte bryta när det är ett naturligt säsongsuppehåll i serien?

Av Mia - 17 december 2007 22:38

...julkransar finns nu att beskåda.

Min är den med vita dekorationer, som lilla brorsdottern har pyntat den med. Så de får sitta kvar precis som de är!

 

Av Mia - 17 december 2007 21:48

..av årets hemma-skapade julkort. Tyvärr hann jag inte göra till alla, så får man ett sånt av mig ska man vårda det med omsorg! *L*

 

 

 

 

 

 

 

Men jag blir lite irriterad, varför kan inte posten vara lite generösa och ändra portogränsen till 30 gram? Nästan allt jag skickar väger typ 23 gram, och det innebär att jag måste ha dubbla porto på!  Julkorten spelar ju inte så stor roll, utan det är mer alla andra brev som alltid går över den magiska 20 grams gränsen!

Av Mia - 17 december 2007 21:39

...av Cityakuten ikväll! Kan det bli bättre en måndag kväll? Knappast i min värld, nu är det bara lite Blossa -07 som fattas sedan är det i princip fulländat ett par timmar! Får väl skicka sambon på det!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards