Alla inlägg under november 2007

Av Mia - 7 november 2007 10:15

...så där, men jag pallrar mig till jobbet så får vi se vad som händer.

Det blir iaf ingen dejt på fredag med väninnan AM...

Vi skjuter på det tror jag...


Av Mia - 6 november 2007 12:38

...har ont i hals och huvud och känner mig febrig... Undra om jag måste avboka träffen med AM på fredag.. vill inte det...

Det var så länge sedan vi sågs ju!  

Av Mia - 5 november 2007 20:51

...har jag ju gått med i! Man måste ju vårda det söta namnet på en sådan skir och vacker tingest!

Pumlans vänner

Av Mia - 5 november 2007 20:50

...har kommit hem till oss, och sötaste sambon har ägnat eftermiddagen åt att skruva ihop dem! Åh, vad skönt det är att ha köksmöbler som inte hotar med att rasa samman när man dukar det!

Nu börjar vårt hem kännas ganska komplett... (förutom allt annat jag vill köpa förstås.... men som vi kanske inte behöver....)


 

Av Mia - 5 november 2007 01:32

...om inte mitt hem, så åtminstone min blog!

Jag hade gärna börjat julpynta mitt hem om inte folk runt mig skulle tycka att jag var lite halvknäpp. Så jag får väl börja med det minst knäppa!
Jag längtar så till julen, och jag har som vanligt tusen planer och tankar! Dags att sätta igång nu, så jag börjar väl med att göra upp en plan!

        

         

Av Mia - 5 november 2007 00:49

..pumlanpumlor....

Smaka på det ordet, säg det några gånger och känn efter!

Visst är det ett vackert ord för det här:

Fotograf: Kris De Curtis


Visst är det ett vackert ord, speciellt jämfört med "julgranskula" som låter inte låter särskilt stämningsfullt!

Så jag uppmanar alla att använda det från och med; PUMLA!

Ordet kommer i från någon/några delar av norra Sverige, och jag tycker det är på tiden att det sprids över resten av landet också!

Inte sant? *L*



             
 

Av Mia - 4 november 2007 23:58

...har kommit hem till mig!

Visst är den vacker?? En digital systemkamera,  Nikon D40x med 18-135 mm objektiv. 

Dock känns det kanske som jag tagit mig vatten över huvudet. Det krävs nog en liten fotokurs till våren tror jag, så jag verkligen lär mig utnyttja kamerans funktioner. Men jag är så glad för den.


Imorgon kommer våra nya köksmöbler, och jag ska på synundersökning för nya glasögen så det lär bli vatten och bröd resten av månaden (av livet känns det som just nu) samt lite havregrynsgröt på helgerna! 

Av Mia - 1 november 2007 22:53

..blir jag när jag kommer hem, har shoppat upp massa pengar, umgåtts med rara väninnan C, fikat...whatever... och kommer hem och sötaste sambon har diskat upp, kört igång tvättmaskinen och tvättat fönstren! *älskar*

Vad säger man? Tack? 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards