Alla inlägg under september 2007

Av Mia - 28 september 2007 15:56

Det blir det idag! Väninna H kommer hem från Åland över helgen och hon och rara C kommer hit på fest! Tacos, schalgerdvd och Likör43&mjölk...

Kan det bli bättre? Tja, det är klart vi bättrar på det med lite vin också förstås!

Imorgon bär det iväg till Töreboda, men söte sambon har lovat att köra så jag slipper tänka på det!
Finemang det!!

Av Mia - 25 september 2007 22:58

Antingen är jag extra blödig idag eller så berör detta mig så djupt. Jag såg LÄKARE UTAN GRÄNSER's kampanj idag... och jag fällde tårar tamefan...

Det är inte riktigt likt mig även om jag kan känna mig gripen av något.

Här går jag runt och gnäller och längtar till nästa lön för att jag inte får shoppa tillräckligt med scrap- och stämpelsaker, böcker och andra prylar och så kan man rädda ett akut undernärt barn för fjuttiga 135 kronor.

Gå in på www.lakareutangranser.se och skänk det ni kan avvara!

SMS:a LÄKARE till nummer 72990 och skänk 50 kronor. Det dras på er nästa räkning eller på ert kontantkort. Gör en insats för barnen i världen!


RÄDDA ETT LIV DU OCKSÅ


Av Mia - 25 september 2007 22:07

...har jag beställt från Ellos. Det brukar jag inte göra, för jag är lite orolig att de inte passar så bra, men i år kunde jag inte låta bli.

Jag tycker att de är jättefina och de passar, men hur i herrans namn tänkte jag? Hur ska jag kunna gå någonstans med den klacken, jag som aldrig har höga klackar...

Men det är ju så snygga och så var det någon som sa att man får snyggare ben samt bättre hållning när man har högklackat. Så nu tränar jag här hemma!
9 cm hög klack på ett par ljuva skog, vinröda velourbyxor och en lilarandig urtvättad t-shirt.

Jajamän, snygg värre är jag!

Av Mia - 25 september 2007 21:59

...blev till lilla Ella-Bella!
Jag var egentligen på jakt efter in vinterjacka till mig och det slutade med att jag kom hem med det här....

 

Jag kunde inte låta bli, och mest förälskad blev jag i den bedårande rosa bodyn, med små flugsvampar på!


Imorgon bär det av till Ullared med Ella och hennes mor och mormor...

Alltid lika roligt att åka dit och shoppa! Jag kommer alltid hem med sååå mycket roliga saker! *L* 

Av Mia - 25 september 2007 15:12

Band ser jag att jag måste tänka på att använda lite mer på mina kort. Det fyller upp och fyller ut och gör korten mer arbetade!

Av Mia - 25 september 2007 15:09

...av förra veckans stämpling kommer här nu då...

Jag orkade inte koppla in scannern utan fotade dem, det ger inte riktigt bra bild men det får gå!

Jag måste bara lära mig att känna mig nöjd med det jag gör... Inte hela tiden tänka, vad kunde jag gjort mer, annorlunda... Och framför allt INTE jämföra mig med någon annan ju!!

Well, vassegoa!


Av Mia - 24 september 2007 22:56

Hon har ju en förkärlek för att ta sig in i botten på vitrinskåpet, där vi mestadels har dukar och oömtåliga grejer...och två glasskålar till vår servis.

Eller hade, kanske jag ska säga. När jag kom hem en dag, hade Kejsarinnan tagit sig in i skåpet och rumstrerat om så skålarna hade ramlat ut skåpet och gått sönder. Inte mycket, men några fliser ur kanterna på dem så det går ju inte att använda dem! Jag blir galen på henne när hon gör så här!

*suckar*
Kan man ha drulleförsäkring på katt?


Idag hade lilla Kejsarinnan blivit sur på husse också! Tidigt på morgonen började hon trava runt i sängen, på honom, över honom och överallt, för hon var ju hungrig förstås... Som om hon är något annat än hungrig någonsin!

När han hade gett henne mat och hon hade ätit upp kom hon tillbaka och började trampa. Komma till ro, vad är det?

Till slut blev han så trött på henne att han skickade ut henner ur sovrummet och stängde dörren. Och var gör den lilla förnärmade Kejsarinnan då? Jo hon sätter sig på hallmattan och pissar!
Snacka om att "make a statement" om vad som händer om man förnärmar henne!
Henne behandlar man inte hur som helst ostraffat uppenbarligen!

Grrr... som sagt KATTSKRÄLLE!
Men nu ligger hon här vid mig, och är bara alldeles fantastiskt söt! Hon sover förstås... hon sköter sig när matte är hemma! Hon gör sina idiotlöp under eftermiddagen och sedan sover hon så sött...

 


Av Mia - 22 september 2007 23:14

... gjorde vi idag. Det såg oerhört tomt ut i påsarna efter den första timman, men sedan åkte vi till en annan skog, min mamma, mina brorsbarn och så jag... Och där stod de helt plötsligt!

 

HERR KANTARELL!!
Gömd och smutsig men så vacker! Jag borde nog skaffa mig en hund som jag kan lära upp till svamphund, för jag  själv är riktigt usel på det här med att hitta svamp!

Och efter mitt traumatiska möte med världens surkärring i skogen förra året, som ilsket ifrågasatte min närvaro i hennes skog... (allemansrätt? Vad är det??) så går jag inte ut ensam i vilka skogar som helst. 

Inte för att jag är rädd för henne, utan snarare för att undvika att bli förbannad på henne och säga något dumt som jag ångrar efteråt. 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards