Alla inlägg den 3 september 2007

Av Mia - 3 september 2007 22:45

Tjejsnack för vecka 36:


~Vad har du för startsida när du öppnar Internet, och varför just den?

Google, för att jag använder den allra mest.


~Vad har du för skrivbordsbakgrund i din dator, och varför just den?
En bild på en underbar strand på Maldiverna, för det är en utav mina önskerresor att få komma dit. Det piggar upp också när vädret här är rent uselt.


~Vad har du för bakgrundsbild i din mobil, varför just den? Om du inte har sån mobil, vad skulle du vilja ha, varför?

En bild på sötaste kejsarinnan, vår katt Saga, för att jag tycker hon är så söt och den gör mig glad.


~ Vad ser du om du tittar ut genom närmaste fönster?

In i grannens sovrum, tur att hon har persiennen nedfälld för det mesta... 


~Vad hör du för ljud i bakgrunden?

Tv-ljud från att sambon tittar på "ensam mamma söker" eller vad nu serien heter. Hans arbetskompis är med där än så länge. 







Av Mia - 3 september 2007 12:27

.... tomater är gott! Äntligen börjar de små coctailtomaterna bli mogna, och gå och ta dem, sovlarma (när det nu är sol) direkt från kvisten är riktigt delikat.

Fröna från den turksiska tomat kära moster åt och rensade då hon var där, har vuxit och blivit en fin planta, men hittills endast gröna tomater. Hoppas, hoppas de mognar också så jag får smaka på dem!

Med tanke på hur lite sol vi har och har haft verkar det tveksamt...


Det är så skönt att vara ledig idag....

Helgen har varit hård för mig som börjar bli gammal.... *L*

I fredags var rara C här och vi drack vin och annat gott, samt spelade TP och tjôtade. Det blev sent och dagen därpå fick jag gå upp tidigt (i relation med när jag lade mig var det tidigt) för att hjälpa bror med sin 35-års fest.

Och även den var en hård prövning för en trött kropp *L*
Potatisgratäng, grillad rådjurssadel, fyrapepparssås, vin och annan dryck, tipspromenad och sen natt...
Som sagt tur jag är ledig idag så jag kan vila upp mig.



Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards