Alla inlägg under augusti 2007

Av Mia - 27 augusti 2007 19:56

...har jag faktiskt gjort, tydligen istället för att hänga runt på nätet och skriva massa halvt meningslösa inlägg...*L*

Slänger in lite bilder här på mina senaste kortalster.

Inspirerad framför allt av Muhren, men plockat lite detaljer hit och dit från andra förstås...

Scannern funkade inte så jag fick fota dem istället....

Så mina vänner, är korten tillräckligt fina så ni kan tänka er att få ett hemskickat till er någon gång?? *L*

Även om ni inte tycker det, vet man aldrig om ni kanske blir ägare av ett ändå!

 



 

Ett kort som jag tänkt att vi ska skicka till söte sambons gulliga brorsson som numer bor i Skellefteå. Han och hans syster fyller år i September (liksom deras far, men han får nog inget kort, han fyller ju inte jämt och då grattar vi inte varandra! Eller nåt...)

 

Och här är kortet till hans charmiga lillasyster då

 


Av Mia - 15 augusti 2007 23:16

Nu river de mitt Strömmarn! Inte mycket kvar på det, men det kändes ändå som det var dags. Så nedslitet det var så behövdes det nog...

Men så går också en boning för massa av mina ungdomsminnen i graven!


Lite sorgligt är det!

 

Av Mia - 15 augusti 2007 10:56

....som attan känner jag mig.

Min brukare är inlagd på sjukhus och jag går nu som "övertalig" vilket innebär att bemanningen kan ringa mig och skicka mig till vilken arbetsplats som helst inom kommunen... Gruppbostad, sjukhem, annan brukare...

Hur kul är det att bli ivägtvingad till ett ställe jag aldrig varit på! Till hur stor hjälp är jag när jag är helt ny?

Jag sitter mest här hemma och håller tummarna att de inte ska ringa innan klockan fyra, och sedan har de väl gått hem tror jag....


I vilket fall är det ovetskapen som gör mig stressad, det är inte direkt så att jag kan koppla av här hemma istället. 

Av Mia - 14 augusti 2007 11:46

...katt!  Det är så ljuvligt att stoppa näsan i Kejsarinnans päls då hon legat ute på balkongen någon timma.

Ni som inte haft katt någon gång, förstår nog inte vad det är som luktar så gott, men ni som har/haft katt, måste veta precis!
Nytvättat, friskt, mysigt.... Svårt att beskriva det!

Men gott luktar det!  

Av Mia - 12 augusti 2007 22:17

Självklart ska jag dejta en karl som Martin Stenmarck!! Om jag nu inte haft sötaste sambon förstås...

Men sämre kunde det vara!!

 


Testa vem som är er dejt!!
Sötaste sambon hade tydligen dejtat Tilde De Paula. Tur att Kristina Lugn hamnade utanför hans lista annars hade jag funderat på hans smak måste jag säga!

Min smak är ju oklanderlig!


Testa HÄR!

Av Mia - 12 augusti 2007 21:48

..jag vet att jag inte är snygg, men grejen är den att JAG har kört en liten minigrävare och det värsta var att jag tyckte att det var ROLIGT!

Jag nästan skäms... men visst det VAR skoj! Det är väl någon djupt dold önskan att få vara tillbaka i sandlådan, gräva och lasta bort grejer....

Min bror gräver ut för sitt nybygge på huset och behövde uppenbarligen någon professionell kvinna till hjälp! *L* 

 

Av Mia - 10 augusti 2007 11:21

..som jag läst då alltså...

Mest ett kom-ihåg för mig, men kanske tips för någon annan, men framförallt enligt önskemål från brevvän!

Inga kommentarer runt dem, bara titel och författare.

Tryck på titeln, så kommer ni till, ADLIBRIS sida för boken.


Honungsgift av Kathy Hepinstall


Små citroner gula av Kajsa Ingemarsson


Olycksfågeln av Camilla Läckberg


Brännmärkt av Catharinga Ingelman-Sundberg


Förlorad barndom av Kathleen O'Malley


Hmmm, det var inte så många, jag som tycker jag läst så mycket! *L*


Av Mia - 10 augusti 2007 00:59

av Marie Hermansson


Jag har ju läst en hel del det senaste halvåret, men jag har inte skrivit något om böckerna jag har läst. Men nu så!!

Den här boken upplevde jag som engagerande men lättläst.

En historia om en man och hans far, deras relation och hur den utvecklar sig.

Den gick fort att läsa, men jag hade svårt att lägga den ifrån mig, för den grep mig i all sin enkelhet!


Handlingen plockat från Adlibris:

Han växer upp i skuggan av sin blomstrande far - den berömde svampexperten som har en sådan hand med kvinnorna. Maktlös bevittnar han hur fadern under sina exkursioner i svampskogen vanligen förför någon av de vackraste kvinnorna i gruppen medan han själv får hålla till godo med de Lektyr-flickor som han lirkar loss ur häftklamrarna och nålar upp på väggen. Och när fadern gifter sig med den vackra och utmanande Madeleine kompliceras situationen ytterligare.

Men när svampkungens son för första gången i vuxen ålder söker upp sin mor på hennes ö på västkusten förvandlas hela hans liv - nästan som i sagan. Till sin förvåning märker han att han inte är rädd för havet och han upplever den sällsamma känslan av att vara ny för sig själv. Och han hittar fram till en ung kvinna som han många gånger sett och ändå inte sett.


Nu har jag gett mig på Ya-Ya flickornas hemlighet men jag vet inte... än har jag inte fastnat för den, men jag har väl inte läst mer än 30 sidor i den.

Kanske dags att gå och lägga sig nu då, så jag får läst lite... *L*

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards