Alla inlägg den 28 augusti 2007

Av Mia - 28 augusti 2007 18:22

... fanns det och borrelia var det... En penicillingkur på tre tabletter om dagen i tio dagar och sedan skall det väl vara borta.

Jag tröstade mig med att gå ut och äta med raraste C och köpa mig en flaska vin! *L*

Jag var nog inne hos läkaren i 20 sekunder, sedan hade hon ställt diagnos och skickat iväg ett e-recept. Solklart fall tydligen! 

Av Mia - 28 augusti 2007 11:49

...katt är jag ägare utav.

Hon springer som en galning fram och tillbaka i vår långa hall, kastar sig upp i soffan, med risk för att träffa oss med sina klor och tillbaka ut i hallen. På vägen kastar hon sig mot vitrinskåpet för att försöka slita upp de nedre dörrarna, och när det är gjort löper hon vidare in i sovrummet.

På väg tillbaka från sovrummet försöker hon ta sig in under vitrinskåpet, av vilken anledning har jag ingen aning om, det ligger bara några lister där under, och sedan rusar hon tillbaka till oss. Jamar hela tiden gör hon.... Hur fasen stimulerar man en katt som håller på så här? Hon är inte det minsta intresserad av att leka med sina leksaker eller något annat vi fösöker roa henne med.


Fast hon verkar nöjd, hon kanske stimulerar sig själv....

 

Av Mia - 28 augusti 2007 11:45

... here I come! Borrelia or not?

Tror jag ska gå in till stan efteråt och se om jag kan hitta den nya scraptidningen. Den kan ha kommit till vår lilla stad också!

Återkommer med resultatet! 

Av Mia - 28 augusti 2007 00:39

...tror mina mostrar och min mamma att jag har. Efter några veckor med en rodnad i knävecket har den spritt sig, bleknat i mitten och fått en starkare röd ring i ytterkant. Inte har jag sett till någon fästing inte!
Men jag får väl lyda min rara mamma och ringa vårdcentralen imorgon och boka en läkartid. Det kanske är bra, mamma kanske har rätt....

Av Mia - 28 augusti 2007 00:22

... gudomliga hemligheter känns just nu för mig som världens mest överskattade bok.

Hur faen ska jag komma igenom den! Jag längtar efter att få börja på Stieg Larssons böcker, men så har jag ju någon skum mani att jag måste läsa ut den bok jag börjat på.

Jag kan nog räkna på ena handens fingrar det antal böcker jag har avslutat innan de är genomlästa.... Kanske dags att kasta mig ner i sängen och läsa lite ur Ya-Ya, så jag kan ta mig till nästa bok!! 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards