Alla inlägg den 27 augusti 2007

Av Mia - 27 augusti 2007 23:06

Tjejsnack v 35

Min första gång, ska bli kul det här!
Kanske ni lär känna mig lite genom de här frågorna, jag tycker iaf att det är oerhört skoj att få läsa andras svar!


* Vad lyssnar du på för typ av musik och vad är det du gillar mest med den musiken?

-Jag lyssnar allra helst på rock och hårdrock (då mest av den lugnare skolan), som exempel Nightwish, Bon Jovi, Whitensnake, Metallica och Dio.

Sen måste jag ju erkänna att det finns en schlagernörd i mig, som älskar melodifestival och schlagermusik! Fast jag är mycket av en allätare, dock vill jag oftast ha enkel musik som inte kräver så mycket av mig som lyssnare, konsumtionsmusik typ.



* Vad lyssnade du på när du var yngre, i tonåren? Om du är tonåring nu, så vad lyssnade du på som barn?

-Mina allra första kassetter var med Rod Stewart, Abba, Baccara och Alf Robertsson!!

Men i när jag var tolv började jag redan då lyssna på hårdrock. Iron Maiden först, sedan ramlade det på efter åren; Dio, Mötley Crüe, Europe, Bon Jovi, Whitesnake och resten av alla pudel-rockarna på 80-talet.


* Finns det någon musik du inte klarar av att lyssna på? Vad, varför?

-Jazz.... Jag klarar bara inte av det, åtminstone inte det jag hittills försökt lyssna på. Jag blir stressad och störd utav det. Men, visst ge mig exempel på någon jazz ni gillar ska jag ge det en chans.

Rap och hip-hop... Jag förstår mig inte på det och jag har inte lust att ge det en chans alls. Sorry!


*Nämn fem artister du har sett live/skulle vilja se live.

-Konsertminnen jag har som jag tycker har varit kanon är Iron Maiden, Bon Jovi och Whitesnake.

Hade man kunnat hade jag gärna sett ABBA live, och så drömmer jag om att få se Nightwish, men helst med deras förra sångerska och det förstår jag ju är omöjligt.... KISS i sina glansdagar hade väl inte varit helt fel heller...


* Har du någon autograf, vem/vilkas? Finns det någon du skulle vilja ha?

-Jag tycker det skulle vara alldeles för pinsamt för att be om autograf, men jag har faktiskt en; E-type, tack vare att hans släktingar bor granne med min mamma, och han är faktiskt där ibland.






Av Mia - 27 augusti 2007 22:51

...Malin, vars blog jag läser varje dag och njuter lika mycket varje gång! Mest för att hon får mig att skratta men också för att hon får mig att fundera och reflektera (aj lööööv hör!!) hittade jag en utmaning som hon i sin tur har funnit hos Mats.

Jag fick en del konstiga bilder på mina svar, men det är väl det som är grejen! Kul!


Den som känner för det kan ju känna sig utmanad! 

Jag saxar reglerna direkt från Mats: 


REGLERNA: Svara på de 12 frågorna, inte i ord, utan gör en bildsökning på Google på ditt svar. Ta den FÖRSTA användbara bilden som dyker upp. Använd den som "svar". (Det fanns en liknande utmaning för nåt år sen, så jag snor helt enkelt idén, det var så himla kul, men jag har nya frågor.) 


 1. Vilket år är du född?


2. Hur definierar du din sexuella läggning?


3. Din bästa egenskap som kärlekspartner?


4. Och sämsta? (Föga överraskande)


5. Vad söker du hos en partner?

(Ok, jag fuskade lite, tog inte första bästa, för den hade Fotbollsfrun Malin i sin blogg, ville vara liiite annorlunda och den var ju så söt!!) 

 


7. Vem var din första hemliga barndomsförälskelse (förnamnet)?

(Helt sjuk bild, men snygg möbel!!) 


7. Vilket yrke är det sexigaste du vet? (Modiga, starka, trygga, manliga....)


8. Vilken kändis är hetast enligt dig? (förvånad någon?)

 


9. Vad gör dig avtänd?


10. Vem hade du ditt första riktiga förhållande med (förnamnet)?

 (riktiga och riktiga, det kan ju förstås diskuteras...)



11. Vilket kroppsdel, förutom munnen, gillar du mest att kyssa på en kärlekspartner? (Det är inte heller vad det ser ut att vara)

 

 12. Ett kärlekspar på film eller tv som du gillar?

(what else?) 

 

Av Mia - 27 augusti 2007 20:02

... i lördags!

 

Det  var så gott så gott! Kräftor, räkor, rostat bröd, kex, ostar... och lättöl.. Japp, jag körde och det var ju inte helt roligt. Det är inte utan att man känner sig lite utanför när de andra snapsar och har trevligt och där satt jag med min lättöl!

Kul utan sprit?? Riktigt tveksamt!!

Fast trevligt var det väl ändå.... 

Av Mia - 27 augusti 2007 19:56

...har jag faktiskt gjort, tydligen istället för att hänga runt på nätet och skriva massa halvt meningslösa inlägg...*L*

Slänger in lite bilder här på mina senaste kortalster.

Inspirerad framför allt av Muhren, men plockat lite detaljer hit och dit från andra förstås...

Scannern funkade inte så jag fick fota dem istället....

Så mina vänner, är korten tillräckligt fina så ni kan tänka er att få ett hemskickat till er någon gång?? *L*

Även om ni inte tycker det, vet man aldrig om ni kanske blir ägare av ett ändå!

 



 

Ett kort som jag tänkt att vi ska skicka till söte sambons gulliga brorsson som numer bor i Skellefteå. Han och hans syster fyller år i September (liksom deras far, men han får nog inget kort, han fyller ju inte jämt och då grattar vi inte varandra! Eller nåt...)

 

Och här är kortet till hans charmiga lillasyster då

 


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards