Alla inlägg den 10 augusti 2007

Av Mia - 10 augusti 2007 11:21

..som jag läst då alltså...

Mest ett kom-ihåg för mig, men kanske tips för någon annan, men framförallt enligt önskemål från brevvän!

Inga kommentarer runt dem, bara titel och författare.

Tryck på titeln, så kommer ni till, ADLIBRIS sida för boken.


Honungsgift av Kathy Hepinstall


Små citroner gula av Kajsa Ingemarsson


Olycksfågeln av Camilla Läckberg


Brännmärkt av Catharinga Ingelman-Sundberg


Förlorad barndom av Kathleen O'Malley


Hmmm, det var inte så många, jag som tycker jag läst så mycket! *L*


Av Mia - 10 augusti 2007 00:59

av Marie Hermansson


Jag har ju läst en hel del det senaste halvåret, men jag har inte skrivit något om böckerna jag har läst. Men nu så!!

Den här boken upplevde jag som engagerande men lättläst.

En historia om en man och hans far, deras relation och hur den utvecklar sig.

Den gick fort att läsa, men jag hade svårt att lägga den ifrån mig, för den grep mig i all sin enkelhet!


Handlingen plockat från Adlibris:

Han växer upp i skuggan av sin blomstrande far - den berömde svampexperten som har en sådan hand med kvinnorna. Maktlös bevittnar han hur fadern under sina exkursioner i svampskogen vanligen förför någon av de vackraste kvinnorna i gruppen medan han själv får hålla till godo med de Lektyr-flickor som han lirkar loss ur häftklamrarna och nålar upp på väggen. Och när fadern gifter sig med den vackra och utmanande Madeleine kompliceras situationen ytterligare.

Men när svampkungens son för första gången i vuxen ålder söker upp sin mor på hennes ö på västkusten förvandlas hela hans liv - nästan som i sagan. Till sin förvåning märker han att han inte är rädd för havet och han upplever den sällsamma känslan av att vara ny för sig själv. Och han hittar fram till en ung kvinna som han många gånger sett och ändå inte sett.


Nu har jag gett mig på Ya-Ya flickornas hemlighet men jag vet inte... än har jag inte fastnat för den, men jag har väl inte läst mer än 30 sidor i den.

Kanske dags att gå och lägga sig nu då, så jag får läst lite... *L*

Av Mia - 10 augusti 2007 00:56

...ont i halsen, kanske var det inte helt bra att sitta ute i eftermiddag/kväll och grilla, blev lite kall.

Men jag VILLE ju verkligen ha lite av sånt som vi inte kunnat göra i sommar, då det varit så uselt väder!

Bilder från dagen finns som sagt i min EFIT-blogg, länk längre ner på höger sida!



Av Mia - 10 augusti 2007 00:53

Verkar inte så!

Nu ramlade jag in på ett personlighetstest som jag var tvungen att göra och så här sa det om mig:

Utåtriktad Planläggande Abstrakt Känslostyrd person  


Du är mycket intresserad av, vad som pågår i din omgivning. Du gillar att prata med andra (nästan oberoende om vad det handlar om) och att vara med, där "det sker".

Du gillar att ha struktur och ordning i ditt liv. Du använder troligtvis din kalender flitigt för att hålla koll på de saker du skall komma ihåg. Du fattar snabbt beslut – även när det gäller din värdering av andra människor. Därför kan din omgivning uppfatta dig som lite dominant emellanåt.

Du fokuserar på "the big picture" och tycker om att teoretisera över VARFÖR saker fungerar som de gör (medan du inte bekymrar dig så mycket om detaljerna). Du är en kreativ person, som gillar att experimentera.

Du lever dig gärna in i andra människors situation och är snabb att stötta andra om de har behov för det. Du värdesätter känslosamhet och tar ofta beslut utifrån dina personliga värderingar.


En del stämmer, en del stämmer inte... Tror jag i alla fall, det är aldrig lätt att se sig själv på ett objektivt sätt!

Men sådana här test är alltid kul tycker jag!  

Testa själva! HÄR


Av Mia - 10 augusti 2007 00:22

...en ny trevlig grej som man kan ägna sig åt på nätet! Jag är anmäld!

Kolla in!


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards