Alla inlägg den 6 augusti 2007

Av Mia - 6 augusti 2007 21:28

Förstår inte riktigt hur det är, dagar jag är upptagen eller på jobbet så längtar jag hem till mitt pysselrum hur mycket som helst för att få vara kreativ och skapa. Nu när jag är hemma en hel kväll, och ensam dessutom så infinner sig inte alls den känslan.

Jag går och pillar och plockar på mina grejer och väntar på att inspirationen ska dyka upp. Surfar runt lite på nätet, ser en hel mängd fina alster som skulle kunna ge mig inspiration, men idag är det mest så att de bara ökar mina krav på mig själv! Korkat eller hur?
Jag menar, mina LO-s ska ju bara spegla mig och mitt liv, jag gör dem egentligen bara för mig själv men ändå kan jag inte låta bli att jämföra dem med annat jag ser och bli lite kinkig för att jag inte tycker att mina är lika bra!!


En ny symaskin står ju här också, och har inte fått sy en söm i sommar. Trots att jag är så kär i den!!

*suckar*


Ett glas vin på balkongen kanske, för att dricka upp den sista slatten nu när vårt nya liv börjat! Kan inte ha massa sånt hemma ståendes då!

Då kanske dessutom inspirationen flödar! 


Av Mia - 6 augusti 2007 21:07

Jag känner mig modig i alla fall! Bild på mig själv i bloggen! Inte så att jag är rädd för att visa mig på nätet, nej det är inte det.

Det handlar om att jag dels nästan aldrig är med på foton själv, dels om att jag tycker jag blir så vansinnigt dålig på kort. Men vad f-n, det är ju så jag ser ut, det är väl bara att inse faktum och inte bry sig något större.


Jag tränar hårt på att ta självporträtt. Eller inte ta, utan vara med på (klart är jag inte med är det inte mycket till självporträtt...hmm...)!

Mina fotokunskaper är alldeles för låga för att jag ska kunna ens försöka ta välkomponerade och planerade foton.

Nej för mig handlar det om att vänja mig vid att se mig själv på foton, det är inte kul alls!

Fast, när jag har tagit 6492 kort på mig kanske det kan finnas något som jag faktiskt skulle kunna vara nöjd med!


Nu är semestertider och sötebrödsdagar över för oss i vårt hem, nu är det nya, hälsosammare tider som gäller! Dra ner på festandet, den goda onyttiga maten, öka på motionerandet och hälsotänkandet! Det är så svårt, så svårt för oss där det inte kommer naturligt utan att vi måste anstränga sig så mycket. Motivationen är inte alltid på topp, men jag måste medge att det känns rätt så bra att försöka sig på ett häslosammare liv igen. Sommaren har varit en enda lång räcka av onyttigheter känns det som.

Snart är hösten (även om vi har haft en kanonfin dag här idag) här och ett nytt tänk med den!


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards