Alla inlägg den 5 augusti 2007

Av Mia - 5 augusti 2007 11:30

Sommaren bara rusar iväg och jag hittar inte mycket tid till att uppdatera bloggen! Det måste ju bero på all sol vi har fått under juni och juli... NOT! Riktigt illa har det ju varit och jag vet inte riktigt hur jag ska klara hela långa hösten om vi inte får några veckors fint väder i augusti.

Högtryggsrygg över Sverige idag, men inte här minsann. Den här delen var nog bortplockad då de gjorde upp ett avtal med vädret!


Vi har ju varit i Norrland på bröllop och vi var borta i tio dagar.

Många foton blev det, men det var ju dåligt väder nästan hela vägen. Inte många dagar som var fina, och fanns det någon dag med sol och varmt väder satt vi i bilen. Så kändes det i alla fall.

Lägger upp några av alla foton som blev tagna på vägen!


Här har vi kommit till Härnösand, och det var en av dagarna med fint väder, så vi tog oss ett dopp. Blåste vågor och kallt men skönt att få svalka av sig efter 40 mil i bil!



Bild från Bonnstan i Skellefteå. Så himla mysigt att gå runt i, synd bara att vädret inte var så mysigt...

Här är vårt boende på Byske camping. Tre nätter tillbringade vi här. Mamma och Lena är på väg tillbaka dit efter ett dopp i havet. Eller inte Lena förstås, hon höll våra kläder och tittade på oss när vi höll på att frysa fast i vattnet!

Det ser väl varmt och gott ut att bada i havet här??

Nu har vi kommit fram till Saxnäs, övernattat där och är på väg tillbaka till Vilhelmina. Saxnäs ligger alltså 9 mil väster (ungefär väster...) om Vilhelmina och det kändes som det var 9 mil ödemark. Vackert men ganska så öde...

Litsjöforsen nedan, som jag var tvungen att fota, med snö i bakgrunden och en vansinnig mängd knott! Det gick inte att stå ute många minuter alls...


Här är en annan vacker utsikt i samma område. Synd att inte den magnifika känslan kan förmedlas i foton. Åtminstone inte i de foton jag tar!


Och så måste jag ju ha med i alla fall ett foto på brudparet! Det var ju så att säga målet med resan! De var så vackra och förstås var jag tvungen att fälla en tår eller två, som alltid på bröllop!


Well, det var väl delar av vår resa. Semester var det väl inte riktigt tal om, så utvilad var väl inte vad jag kände mig när jag kom hem.

Jag känner mig fortfarande trött.... Men jag skyller på vädret! *L*

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards