Alla inlägg den 28 juli 2007

Av Mia - 28 juli 2007 11:48

....djurpark besökte vi härom veckan.

Min bror, mina brorsbarn och min mor, och så jag förstås...

Tyvärr glömde jag kameran första dagen, och ta foton med mobilen är inte så ultimat, när man är van vid en riktig kamera.
Första dagen gick vi runt i parken och såg det viktigaste av allt!! Delfinshowen! Jag tycker att den är alldeles fantastiskt fascinerande, det var synd att den inte varade lite längre.

Syskonbarnen var helt förtrollade av delfinernas lek och uppträdande. Från att ha varit retsamma och bråkiga mot varandra blev de som två små änglar så fort  vi kom in i uppvisningsarenan.


Dag två åkte de andra linbanan, och jag stannade på solid mark. Vi gjorde ett besök i Tropikariet och hittade en del, i mitt tycke, läbbiga och otäcka djur... Det fanns små söta apor också men det var inte lätt att få dem på bild precis. Snabba och inte alls stillsamma!

Så det fick bli bild på en orm i stället!

 

Efter Tropikariet åkte vi genom Safariparken, och det var spännande tyckte båda barn och vuxna. Då vi kom in i området där girafferna finns fick plötsligt dessa väldiga djur för sig att komma väldigt nära vår bil och i princip kliva ÖVER den! Vi alla drog igen fönstrena och blev himla fascinerade av att ha dem så nära!! Bilderna ger väl inte riktigt känslan av att ha dem så nära, men betänk att den är på väg bort från bilen, den har redan klivit runt oss!

 

 

Det finns lika många åsikter om djurparker som det finns människor så jag ger mig inte in på några sådana diskussioner här alls! *L* 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards