Alla inlägg den 7 juni 2007

Av Mia - 7 juni 2007 00:10

...skulle vi ägna oss åt idag. Söte sambon hade vunnit en engångsgrill som vi skulle testa. Jag åkte ner och handlade lite gott att grilla (för mig som är uppväxt nästan med en grill i sängen, älskar att grilla!)  och hittade både det ena och det andra.

I affären sprang jag på en gammal barndomsvän, det var så roligt att se henne igen! Vi träffas och umgås någon gång om året, men däremellan blir det inte så mycket! Tänker mycket på henne, men förstår inte vad det är som gör att jag inte får tummen ur att höra av mig!  Roligt att ses i alla fall var det! Jag ska försöka höra av mig, A-M!!


TIllbaka hemma körde vi igång grillen och började vänta... vänta...vänta... Det brann lite men blev inte någon glöd. När det var lite glöd i kanterna lade vi på vår mat, visst ser det gott ut?

 

Men det blev ju aldrig klart!! Jag har grillat en del på engångsvarianter och det har fungerat men den här skiten var helt död!
Det fick bli till att ta fram  stekpannan. Inte riktigt samma känsla måste jag erkänna!
Kanske får det bli en riktig liten grill i inköp i sommar!!


En liten bonusbild på lite av mina växter och så härskarinnan förstås!

 

Av Mia - 7 juni 2007 00:01

Ja, inte till vår bröllop alltså, det vete 17 om det ens blir något någon gång!

Vi ska ju till söte sambons bror i Skellefteå i sommar, på deras bröllop och det slog mig ju att jag kanske måste ha något snyggt att ha på mig.
Så för några dagar sedan beställde jag det här:


Det kommer från BON´A PARTE, och nu såg jag att de hade rea på den, typ två dagar efter att jag hade beställt... GRRRR! Men så här kommer jag då se ut hoppas jag, eller åtminstone kommer jag ha de här kläderna.
Men så kanske jag skulle ha något över, ifall det blir dåligt väder, och jag har tidigare köpt garn till en vit sjal, vilket jag tänkte jag kunde sticka mig en. Så den började jag på tidigare ikväll och nu är grunden till den klar. Det enda som behöver göras är virka på en kant. Den var sannerligen snabb att sticka, men det blir lite knöligt och konstigt på vissa delar av kanten, hoppas jag kan trolla bort det när jag virkar på kanten.

Bilden jag tog på sjalen var för stor så jag fick inte lägga upp den här, och något bildbehandlingsprogram har jag inte ännu i den här datorn så ni får se en bild från GARNSTUDIO och så får ni försöka föreställa er den i vitt.

Kan det blir bra tro?

 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards