Alla inlägg den 21 maj 2007

Av Mia - 21 maj 2007 20:09

...måste jag ju visa bild på förstås. Min brors söta lilla hund! Hon är maniskt rädd för kameran, och springer och gömmer sig så fort den kommer fram. Men nu lyckades jag smyga med den så hon inte såg mig. Ett bra objektiv är också en fördel!

 

Utsikten från min brors trädgård är inte helt tråkig heller.

Fast som den proffsfotograf jag är, så lyckades jag ju få med en omkullvält trädgårdsstol...

Och inte har jag något bildbehandlingsprogram installerat just nu. Men man får väl blunda i just det hörnet! *L*

 

Av Mia - 21 maj 2007 20:08

...ser då inte mycket ut för världen!

Hur ska det här kunna bli fylliga, blomrika plantor? Just nu ser det ut som... Inte vet jag, men inte som de är klara att blomma i alla fall! Tur att det är långt kvar till sommaren!

Ena bilden var lite suddig såg jag, men man anar ju hur det ser ut i alla fall.

Och jag syns också på en av bilderna. Proffsigt eller hur!


Balkonglådan ska förstås inte alls stå där, och ampeln kommer att hänga från taket. Dessutom är det MÅNGA plantor kvar att plantera om, men jorden tog slut... 

Av Mia - 21 maj 2007 19:48

...erkänna!

Drinken var inte riktigt lika illa nu som i morse! Kan det vara att jag är så extra äckelmagad på morgonen som gör att den är värst då!
Men fortfarande!! Tack och lov för Cola Light!!!

Av Mia - 21 maj 2007 18:14

En ny Efit dag är inlagd!

Tryck på min EFIT-länk någonstans i kolumnen till höger! *pekar*


Av Mia - 21 maj 2007 18:08

Jag har ju köpt de allra sötaste små rosa tofflor till kusindottern Ella. Det är väl ruskigt kallt och dragit på golven i Skottland? Rått och fuktigt... :-) Jag tror det så jag var tvungen att köpa de här sötisarna till henne!

 


Jag har en Hoya (porslinsblomma) som blommar nu! Jag är inte riktigt säker på vilken sort det är men då de äntligen blommar älskar jag dem! När de inte blommar så funderar jag mest på att slänga dem! Jag skulle vilja ha lite andra blommor också som är fina, men jag återkommer hela tiden till hoyorna och orkideérna! Så här fin är den iaf!

 

Av Mia - 21 maj 2007 17:55

...är vad jag borde ägna mig åt...

Men inte då, jag sitter hellre och häckar framför tv och dator.


Jag känner mig lite trött, så det är väl lika bra att jag inte förtar mig genom att börja städa! Vi har varit hos morfar och hälsat på idag, och han verkar ganska så pigg tycker jag. Så pigg man nu kan vara när man är 94 år och brutit armen på flera ställen. Men det är så himla roligt att se att han är på bättringsvägen!


Alla ni som ser på "Du är vad du äter" på TV3, vet ju att rara Anna Skipper brukar ge deltagarna en slags proteindrink som de ska dricka, och jag har då tänkt att testa den, har läst en del om den och ok, det kändes som om det var något för mig kanske.

Deltagarna har ojjat sig, och fjompat sig och sagt att det smakar så dåligt, och jag har tänkt "hur svårt kan det vara att svälja ner skiten utan att klaga? Vilka mesar!"

Så nu har jag druckit den i två dagar och jag lovar, den är verkligen så äcklig som de har sagt!

För det första ska det smaka vanilj, det ska väl göra saken godare, men det är en kemisk smak som bara är för vidrig. Till det kommer små fröskal som man ska ha i, och det är nog det värsta. Tänk er... kall, tunn välling som inte är ordentligt utrörd i och släng gärna i lite havrekli i det.

Uärk!!!

Jag trodde faktiskt att jag skulle kräkas i dag när jag drack det.

Efter den pärsen är jag tvungen att svälja ner smaken med lite Cola-light.
(Om fru Skipper vore död, hade hon roterat i sin grav med blixtens hastighet! Cola Light! Katastrof, men det är mitt sätt!)

Det krävs en kraftansträngning för att få ner det och det ska jag göra 3 GÅNGER OM DAGEN!

Det ska hålla mig mätt, och är bra för mig... Det är mitt mantra, "det ÄR bra för mig, det ÄR bra för mig, det ÄR bra för mig"!



Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards