Alla inlägg den 18 april 2007

Av Mia - 18 april 2007 23:14

Fy fan, jag skakar och mår illa....

Söta lilla Saga hoppade ner från soffan här förut, och började leka med sin hårsnodd på golvet.

Trodde jag tills jag insåg att "hårsnodden" kröp av sig själv....

Snabbt som blixten fick jag rusa ut i hallen och hämta min "kryp-dödar-sko" och närmade mig monstret. En spindel!!
Alla som känner mig, vet att redan där börjar jag panika ur. Men det här var inte någon vanlig spindel, det var en muterad rymdspindel! Måste det ha varit för det var det största jag sett i spindelväg i en lägenhet.

Alltså, jag skojar inte om jag säger att bakkroppen var i stil med en 50-öring om än lite större, tillsammans med benen så skulle jag tro att den var cirkus 6-7 cm i diameter. Fet som grisen var den!
Jag undrar jag var den har hållt hus och ätit massa god mat. Det är nästan så jag kräks av bara tanken att den har varit i vår lägenhet och mått gott under tiden som JAG har varit här också!


Sagt och gjort, hålla skon längst bak och försöka krossa monstret var inte lätt, men det gick. Jag visste inte var jag skulle göra av liket, men som tur var fastnade den under skon så jag inte behövde fundera på hur jag skulle få upp aset från golvet. Den kraftansträngning, den viljestyrkan och den självkontrollen jag fick uppbåda för att inte flippa ur är faktiskt beundransvärd! *klappa mig själv på axeln*

Till slut spolade jag ner den på toa. Jag vet inte om jag kommer att kunna gå på toa, tänk om den återuppstår och kryper upp i rumpan på mig!

Tur att inte Saga åt upp den, då hade jag spytt upp hela mitt dagsintag av mat och dryck! 


Det är helt otroligt vidrigt för mig, jag kan inte släppa tanken på äcklet och det känns hela tiden som något kryper på mig. Gissa om jag kommer att drömma mardrömmar om den? Gud, jag mår illa och känner mig svimfärdig!
Det finns inte ett enda djur som närmar sig spindlar i äckel-nivå. Ormar kommer fasligt nära förstås...

Tycker jag då, vet ju att det finns sådana som tycker precis tvärt om.

I min värld finns det dock ingen plats för några spindlar, de har INGET levnadsberättigande i mitt liv!!


Uähhh!!! Hur ska jag kunna koppla av nu, jag kommer att tro att varje liten skugga, varje liten vindpust, varje liten kittling är en fet äcklig mutantspindel!!

Varför, varför, varför i MITT hem??
Och varför är lilla sambon BORTREST när jag behöver honom som mest!

KOM HEM!!!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards