Alla inlägg den 5 april 2007

Av Mia - 5 april 2007 14:06

....vi "Skypade" med lilla Ella igår! Eller kanske inte så mycket Ella som med hennes mamma.Men det var så mysigt att se Ella igen, hon växer så!Dom bor alldeles för långt bort, ända bort i Skottland, och jag längtar så efter att få träffa henne och gosa lite!Och krama Kusin L också förstås... Men mest Ella! *L*

Av Mia - 5 april 2007 13:53

...växer och frodas. Frodas kanske var att ta i i och för sig, men delar av den har flyttat ut på balkongen under dagarna. Jag släpar växthuset ut och in för att skydda mina små plantor mot frost och kyla (när jag inte mutar sambon att göra det förstås!) men i natt glömde jag det. De verkar ha klarat sig fint ändå!Allt växer och mår bra utom den där förgjorda Comorobalsaminen, den lyser med sin frånvaro.Jag köpte mig en ny sådan påse för jag BEHÖVER verkligen ha de blommorna på min balkong, tror jag...Det råkade slinka ner tre påsar för till, bl a rosa/lila hänglobelia. Ska bli spännande att så dem, men det är väl så små frö att jag får använda förstoringsglas till dem, för att inte tala om hur små skotten måste vara! Ahhhh, vad har jag gjort! Köpt en påse till som jag kommer att misslyckas med??(Vad heter det egentligen? Förstoringsglas eller förstorNingsglas?)Usch, det är dags att tvätta bilen och byta till sommardäck under helgen. Jag jobbar hela långa påskhelgen (Iofs ledig från 11 på påskafton till 11 på påskdagen så det kunde varit värre) och det är ju trist när Sötaste Sambon (Idag du C, är han SÖTASTE till och med, han tog ju hand om disken efter kalaset igår!!) för en gångs skull är ledig en "storhelg". Således kommer vi att få ägna påskafton åt så roliga saker som biltvätt. Så söt är han inte så att han gör det själv när jag jobbar!!För övrigt blir det väl en lugn påskafton, vi äter väl påskmiddag hos mamma tillsammans med småbröder och syskonbarn, för att sedan grilla hos min ena bror och ha en liten påskeld samt fyrverkerierna för barnens skull.Det är så skoj att få fira lite påsk med älskade brorsbarnen för en gångs skull! De senaste åren har jag jobbat under påsk så det har inte blivit så mycket med det!Hoppas på uppehåll i alla fall så vi verkligen kan grilla. Mot kylan kan man ju klä sig!En liten fin påskkruka har jag satt ihop i alla fall, så det blir lite vårlikt på balkongen. Jag har satt penseér i en balkonglåda också men de är så små, så små att de inte skulle synas på foto! Hoppas de växer till sig!!GLAD PÅSK!!

Av Mia - 5 april 2007 13:31

...bara rullar.. Jag förstår inte!!Jag och väninnan E har varit ute en sväng på stan idag och vips försvann alla pengar jag fick i födelsedagspresent när jag hade "kalas" igår.Alltså pengarna skulle gå till en dammsugare som vi redan betalt, så dessa pengar var liksom pengar jag hade "lagt ut" och skulle få tillbaka nu.. hmmm, låter lite krångligt men men...Först en sväng till apoteket och det var ju kul! NOT! 800 spänn i ett svep bara. Lite mediciner på recept, lite Treo och nässpray så var hela kassan slut!Sedan en sväng in på den nya roliga pysselaffären som öppnat här! Jag handlade inte så mycket iofs denna gång, för jag har ju nyligen varit på mässa och shoppat järnet.Men en liten påse med gott och blandat kom jag hem med. Två små stämpeldynor (Brillinace dew drop; Platinum Planet, och jag tror nog, moster L att du har den men jag var TVUNGEN att ha den! Den ropade på mig! Och så blev det en Versa Magic dew drop; Gingerbread)Tio cardstock kastade sig ner i min påse, sex meter band och en edge scraper som blev kär i mig. Vad gör jag? Jag måste ju offra mig för dessa stackars grejer som bara måste få ett nytt kärleksfullt hem!Lite mat handlade jag också och sedan var det bara att sluta shoppa för pengarna var slut! :-)Hörredu E! Är de lila grytlapparna klara nu eller? De borde dom vara!! Du har väl ändå inte något annat att göra? :-)

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards