Alla inlägg den 21 mars 2007

Av Mia - 21 mars 2007 19:24

...passar jag på att lägga ut ett par stycken.

Jag har inte särskilt många inscannade, men tänkte vara modig och lägga ut dem jag har.

Det finns fler att scanna in men många är på mina solstrålar till brorsbarn, vet dock inte hur jag ska göra med dem, ifall jag ska sudda deras ansikten eller inte. Det är inte förankrat hos den ena föräldern där att lägga ut barnen på nätet.... Vi får se!

Håll till godo med en på:

* mina väninnor, avskedsfesten innan den ena flyttar ända till Åland (Hörrdu H, det är LÅÅÅNGT dit!)

* min mamma när hon sliter med snön som kom i massor förra året (underbart men slitsamt, fast hon fick hjälp av sina rara barn ibland!!)

* min pappa (saknar ju honom förstås, fortfarande varje dag)



Av Mia - 21 mars 2007 19:20

...gror och växer!Mina Dahlior har kommit upp som kraftiga skott! En del annat har kommit upp också men de är sannerligen inte så kraftiga, utan mer små ynkliga, pyttiga gröna stänglar. Jag hoppas att de kommer sig! Om nu inte Saga väljer att tugga på dem, hennes plats är ju på kanten av köksbordet som står mot fönstret där jag har mina odlingar. Jag har redan skällt på henne en gång, hoppas att hon tog det till sig och inte försöker igen!Nästa vecka ska jag och mamma åka ut på liten shoppingrunda och köpa vårblommor. Jag vill ha lite fina blommor nu i mina balkonglådor innan mitt egenodlade är tillräckligt stort att sätta ut.Ett litet "växthus" skulle jag vilja köpa också, ett i plast för att dra upp de små små skotten, vi får väl se om det blir så.Tänkte väl också försöka plantera en liten fin kruka med lite söta blommor och ställa på pappas grav, så det blir lite vårfint där också. Det har liksom varit en mellantid här nu, innan man kan sätta ut något. Graven ser lite trist ut.

Av Mia - 21 mars 2007 19:11

...bra dag idag! Har börjat anstränga mig för att gå ner i vikt (IGEN) och har dragit in på kolhydrater (vilket jag vet är ett sätt som funkar för mig, om jag nu håller mig till det jag har planerat) och jag känner mig helt ur form idag.Abstinens efter kolhydrater eller vad? Något är det iaf. Tur att sötaste sambon är på jobbet under kvällen så han inte behöver komma i vägen för mina utbrott! Eller, kanske det hade varit bättre att han var här och tröstade mig, och tog hand om mig. :-)I helgen var vi på "Svenska hits"En alldeles utomordentligt rolig show med god mat och massa härlig musik och ett herrans röj! Lägger in en "fin" bild på min bror och sambo, att de hade druckit en aningens lakristshot innan märks väl inte! För er som känner sambo och/eller bror inser att sådan här utlevelse bland folk måste föregås med någon drink, det är inte INTE deras normala beteende!!Kanonkul hade vi i alla fall och dagen efter blev nååågot seg, inget blev gjort och jag fick nästan lite panik när jag insåg att hela min ledig dag gick åt till att... vila!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards