Alla inlägg den 3 mars 2007

Av Mia - 3 mars 2007 01:25

Det är jag! Tillbaka alltså! Är ni glada? Min bärbara lilla bebis har varit ur funktion så jag har inte kunnat logga in här. Jag har ju inte mitt lösenord på min stationära, vilket jag nu lärt mig att jag ska skriva upp någon annanstans!Vad har hänt sedan sist då? Tja, en del små projekt har blivit klara, men jag orkar inte ladda upp bilder på det idag, men det kommer!Min söta kusin och hennes sambo har nedkommit med den sötaste lilla tös, Ella! Jag har ju då bara sett henne på bild och via Skype, eftersom de bor i Skottland, men jag ser fram mot att träffa dem i påsk då de kommer hem till Sverige! Hon är bedårande söt och verkar så förnöjsam!Vill också ha!!!Bokrea har det varit, och förutom inköp av diverse deckare, som vi alltid köper, fick jag köpt två böcker om lappteknik och Bonniers stora bok om stickning! Älskade sambon och jag begav oss ner till bokhandeln mitt i natten, en halvtimma efter de hade öppnat för bokrean, alltså halv ett. Det är en liten tradition vi har och jag tycker att det är så mysigt att göra något sånt tillsammans. Böcker är ju ett av de intressen vi delar!Det är jag SÅÅÅ glad över!Ska försöka ta mig till Coops bokrea nästa vecka tillsammans med sambon, de brukar ha lite annorlunda böcker mot Bokia och andra ställen.Naturligtvis har jag köpt material till nya projekt!Bl a en sjal och en vit kofta. Jag stickar på sockar till mina syskonbarn också, som ska tovas i maskin sedan. Problemet är att mönstret är på norska och det stickas på strumpstickor, så nu har jag fastnat och jag förstår ingenting!!!Får nog ta hjälp av min nya fina bok, inköpt på bokrean! *L*Jag har köpt ny symaskin också och jag är så KÄR i den!! Den går som hejsan! (för att inte tala om hur bra den går när föraren har druckit ett glas vin!!)Det är ett sant nöje att sy med den! Den finns att beskåda härHmm... det verkar som jag shoppar en hel massa och det gör jag nog också. Var iväg till vår lilla quiltbutik här och jag bara älskar att strosa runt där, plocka i tyger, lägga ihop, dra ifrån....Sedan var vi (min väninna E och jag förstås!!) iväg till handarbetsaffären också en sväng. Stackars butiksinnehavaren måste tycka att vi är helt galna som vi springer där, plockar och donar, funderar och diskuterar, ofta ganska högljutt! Men vi trivs, både där och i varandras sällskap!Well, well... kanske bäst att inte babbal för mycket här idag, imorgon ska jag försöka ladda upp lite bilder, på både det ena och det andra!Fast mest mina projekt av olika slag förstås!!På söndag är det scrap- och stämpelmässa i Göteborg och dxet ska bli så roligt att åka dit! Jag har sparat massa pengar så att jag kan shoppa där också!! *längtar*Väl mött!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards