Direktlänk till inlägg 24 november 2006

Julkransar....

Av Mia - 24 november 2006 19:28

... binder vi varje år (sedan tre år tillbaka i alla fall).

Så i onsdags gjorde vi det, mina mysiga mostrar och rara mamma. Bror med barn kom en sväng och det resulterade i att jag inte fick med mig någon krans hem. Min brorsdotter ville så gärna ha en krans med sig hem, så vi band ihop en och hon fick dekorera den och ta med den hem. Således blev det inte någon över till mig. Jag får väl göra min någon annan gång, eller så kan jag faktiskt köpa en, det går också bra!

Vi hade som vanligt väldigt trevligt och åt en så himla god varm smörgåstårta.

Det lär bli en bjudrätt här. För alla gäster, fester och kalas jag har menar jag.... *L* Kanske en bjudrätt till sötaste sambon då när han kommer hem från jobbet... eller nåt! Glöggen var OERHÖRT god, och utan glögg blir inga kransar gjorda.

Resultatet ser ni nedan!


Jag har stickat mig ett par tofflor! De är världens sötaste! De är förstås inte riktigt klara utan ska sys ihop och virkas en kant på, och när de är färdiga att värma mina små gulliga fötter ska jag visa dem för er!

De var riktigt roliga att sticka, så akta er alla vänner och släktingar, det kanske blir nästa års presenter; stickade sockor med virkade blommor på!


För er som inte har haft äran att hälsa på i vår nya fina lägenhet har jag tagit några kort. Köket och sovrummet dyker upp här när vi har städat upp lite, och skaparrummet kommer väl när vi inrett det lite mer färdigt...

Det är ett stort projekt att få det harmoniskt, funktionellt och hemtrevligt.

Känns som "mission impossible" men det ska väl lösa sig. Det är svårt det där att veta hur man ska ha grejer som hyllor, bänkar, stolar och bord för att det ska bli så funktionellt som möjligt. Några bra tips att tänka på?

Belysningen är ett kapitel för sig....


Vår lilla Saga här mår inte riktigt bra...

Hon äter inte speciellt mycket, typ inte alls, kräks och är lös i magen. Hon verkar inte så påverkad av det i och för sig, och hon dricker ganska bra. Ett par dagar drack hon inte alls och vi var himla oroliga.

Söte sambon som inte alls ville ha katt egentligen, pjåskar med henne och fjäskar för henne. Inte konstigt att hon föredrar honom före mig....

Jag var och köpte en fleece-bit till henne så jag kunde ta tillbaka min filt som hon kidnappat, ni ser den gröna fina filten i soffan (som tyvärr inte är min underbara vinröda Tomelillasoffa.... *snyftar*) som nu är hennes plats. Som tur var dög det med grön fleece till henne, annars vet man inte med primadonnan, som det helst ska trugas och daltas med!

Men vad gör man inte för sin katt? Någon måste vi ju ha att skämma bort! *L*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 september 2010 21:49


...bara lite, för att se om det blir röda ramar runt bilderna i denna bloggen också. Ni är välkomna att gå vidare till min andra blogg!! :-)     Och nej, det blir inte någon röd ram, däremot ser bilden helt skev ut... Åh vad det är besvärligt ...

Av Mia - 16 augusti 2010 15:21


...började idag, och som vanligt var jag med ut i skogen. Inga rådjur fälldes dock, men vi såg ett faktiskt. Alltid lika roligt att se djur i skogen, oavsett art. Tyst och stilla, och faktiskt hyfsat varmt med vind som blåste bort eventuella mygg...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:51

...på jobbet. Semestern tog slut innan den knappt hann börja känns det som. Tanken var ju att ta det lugnt, slappa och koppla av och det blev som vanligt nästan tvärt om. Det har gått i ett, iofs med massa roliga grejer, men det har inte varit nå...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:42

...med att länka till min nya blogg. http://kihaku.wordpress.com   ...

Av Mia - 12 augusti 2010 23:16

...det verkar börjar jag ta lite farväl av den här bloggen. Inte så att jag kommer att göra mig av med den nu, men färre och färre inlägg blir det, och mer fokus på den andra. Precis som en av mina vänner skrev till mig i en kommentar, som jag för öv...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2006 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards