Direktlänk till inlägg 15 november 2006

Redig...

Av Mia - 15 november 2006 21:42

...känner jag mig idag. Jag och rara mor har varit och simmat för första gången på väldigt länge. Eftersom jag var sjuk förra veckan var jag heller inte på min gympa eller promenerade med stavar. Så simma en liten stund idag kändes helt ok, till och med nästan skönt! Jag har fått i uppdrag att sy "maskerad"kläder till mina syskonbarn; Ronja Rövardotter och ett troll. Trollet löste vi snabbt, det enda han ville ha var en svans så det var ju kvickt avklarat. Vi hade ju planerat något annat, lite mer avancerat men det gick inte för då trodde han att de andra barnen skulle reta honom, och så kan vi ju INTE ha det! :-)Lilla Ronja däremot... Vi sydde på en dräkt (utan att hon var med.... BIG MISTAKE!) som jag tyckte blev riktigt bra, men när hon skulle prova den talade hon om för farmor att den faktiskt var för mörk, så såg inte Ronjas dräkt ut alls...Snacka om att ha öga för detaljer och vara noggrann.Vi får väl se hur vi gör imorgon, vi har ju inte sytt så mycket på den så ett alternativ är ju att ta med barnet i fråga så hon själv får välja tyg. Jag trodde det räckte med att det var LIIITE likt, men ack... *L* Imorgon får jag mitt skrivbord! Vi har ju sett ut ett skrivbord på IKEA som vi skulle åka och köpa men fick nys om att kompisen Niklas hade ett som han ville bli av med och det var nästan precis ett sånt som vi ville ha! Så imorgon kommer stora starka bror hit med det och det är alldeles GRATIS! Det ska bli så himla kul att få ordning i skaparrummet och dessutom före jul! HURRA!!Känner mig lite ur form just nu, rastlös men ändå orkar jag inte ta tag i någonting, allt känns trist, men jag har inte lust att göra något för att förändra det heller. Vet inte vad det är med mig riktigt?? Handlar det om en liten lätt höstdepp kanske? Helst skulle jag vilja krypa ner i sängen och sova en vecka eller två, men där ligger sötaste Saga så det går inte! Kan ju inte jaga bort henne förrän hon väljer det själv! Bäst tycker hon om att krypa under överkastet, eller allra helst under täcket och sova länge,länge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 september 2010 21:49


...bara lite, för att se om det blir röda ramar runt bilderna i denna bloggen också. Ni är välkomna att gå vidare till min andra blogg!! :-)     Och nej, det blir inte någon röd ram, däremot ser bilden helt skev ut... Åh vad det är besvärligt ...

Av Mia - 16 augusti 2010 15:21


...började idag, och som vanligt var jag med ut i skogen. Inga rådjur fälldes dock, men vi såg ett faktiskt. Alltid lika roligt att se djur i skogen, oavsett art. Tyst och stilla, och faktiskt hyfsat varmt med vind som blåste bort eventuella mygg...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:51

...på jobbet. Semestern tog slut innan den knappt hann börja känns det som. Tanken var ju att ta det lugnt, slappa och koppla av och det blev som vanligt nästan tvärt om. Det har gått i ett, iofs med massa roliga grejer, men det har inte varit nå...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:42

...med att länka till min nya blogg. http://kihaku.wordpress.com   ...

Av Mia - 12 augusti 2010 23:16

...det verkar börjar jag ta lite farväl av den här bloggen. Inte så att jag kommer att göra mig av med den nu, men färre och färre inlägg blir det, och mer fokus på den andra. Precis som en av mina vänner skrev till mig i en kommentar, som jag för öv...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2006 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards